Jeg har ryddet lidt op i alle mine links og lavet en ny veganer kategori. Her er der nye links til Karens Univers og “Lyst til grønt“. Det er nogle spændende blogs, hvor jeg har fundet rigtig mange gode opskrifter. På den sidstenævnte blog har jeg også fundet en opskrift på verdens bedste blåbærmuffins - den er supernem og megahurtig. Det tager faktisk kun lige 5 minutter at lave sådan en omgang muffins.
Jeg har faktisk aldrig været særlig interesseret i kager. Derfor er det lidt underligt, at jeg nærmest er helt besat af at bage kager for tiden. Jeg bager næsten hver anden dag – det er ret vildt. Og problemet er selvfølgelig, at jeg spiser alle kager næsten lige så hurtigt som de kommer ud af ovnen. Men jeg er helt fantastisk til at bage og mine kager smager helt vildt godt. Så er det jo svært at stoppe igen!
Lige om lidt skal jeg have en kop god the og et dejligt stykke gulerodskage med den lækreste appelsincreme. Så ville det være hyggeligt hvis der også kom noget spændende i fjernsynet, men så heldig er man sjældent!



58 comments
Comments feed for this article
juni 19, 2009 at 9:32 pm
Marianne's mening
Hvor ser de gode ud, selvom jeg mest er til kager med chokolade og ikke frugt og bær. Men måske skulle disse prøves af
Jeg kan lide at bage, men det er længe siden. Jeg får det ikke spise selv, hvis jeg ikke har gæster.
Godt billede med flotte farvede kageforme
Jeg håber, du finder noget godt at se i tv…selvom jeg ikke syntes, der er noget, men hyg dig!
juni 19, 2009 at 9:46 pm
Henny
Uh, jeg kunne dræbe et stykke gulerodskage lige nu! Men det må blive ved tanken. En kop te kan jeg dog drive det til! Tak for linkene, dem vil jeg kigge nærmere på.
juni 19, 2009 at 10:00 pm
Bente
Mums, Jens! Du gør mig helt lækkersulten her før sengetid
. De der muffins må jeg vist prøve ved lejlighed.
Jeg blev helt overrasket, da du skrev, at du ikke har været særlig interesseret i kager – jeg var sikker på, at du var vild med at bage (tanken opstod ved blogtræffet). Men det er du jo så også … nu
.
God weekend!
juni 19, 2009 at 11:15 pm
jensdrejer
Marianne – du har ret: der er absolut intet i fjernsynet. Heldigvis har jeg masser af kage at trøste mig med.
juni 19, 2009 at 11:16 pm
jensdrejer
Henny – hvis jeg kunne, så ville jeg gerne sende et stykke gulerodskage gennem computeren. Nu har jeg næsten spist en hel gulerodskage på to dage – der er kun et lille stykke tilbage til i morgen. Det kan da vist ikke være sundt.
juni 19, 2009 at 11:23 pm
jensdrejer
Bente – det er virkelig underligt, for jeg har aldrig bagt kager. Det er jeg først begyndt på i løbet af denne vinter. Og nu bager jeg snart hele tiden. Jeg ville ønske at jeg havde nogen andre at give det til, sådan at jeg ikke skulle spise det hele selv. Så kunne jeg jo også bage meget mere, uden at jeg selv fik mavepine….
juni 20, 2009 at 5:22 am
Sister Bonde
Dejligt smagfuldt indlæg Jens – ummmmm – gulerodsgave, må ha
juni 20, 2009 at 5:52 am
Rasmine
Hvis du tænker efter, kan du sikkert godt huske, at en ovn kan bruges til at bage andet end kager. Hvis du benyttede dig af det, kunne det jo være, at det virkede som modgift mod den der kagedille, inden du får anrettet alvorlig skade på dine indvendige dele.
juni 20, 2009 at 4:27 pm
jensdrejer
Sister – jeg forstår vist ikke hvad en gulerodsgave er??? Men jeg kan love dig, at det var i hvert fald en dejlig smagfuld gulerodskage. Den må jeg snart lave igen.
juni 21, 2009 at 10:35 am
Sister Bonde
Du er sådan en sjov mand Jens
– du må gerne (har givet dig lov før) rette mine slåfejl – altså.
juni 21, 2009 at 1:06 pm
jensdrejer
Kære Sister – du kan jo også være både sjov og kreativ, så jeg tænkte at det måske var et ord du selv havde fundet på! Måske betød det at du gerne ville have et stykke gulerodskage…..
juni 20, 2009 at 4:30 pm
jensdrejer
Rasmine – du har fuldstændig ret og heldigvis bruger jeg stadig mere tid på at lave sund mad end jeg bruger på at bage kager. Alligevel er jeg vist ved at blive en smule afhængig, for jeg synes det er et stort problem, at der ikke er noget kage til i aften. Men jeg har bestemt at jeg ikke må bage i dag. Måske i morgen. Eller i overmorgen.
juni 20, 2009 at 5:42 pm
Havehyrden
Uhm man bliver jo helt lækker sulten af dit indlæg.
Har jeg ret i at antage at der ikke er æg i (min viden om veganere er uhyre begrænset). Jeg elsker alt med æbler og har verdens bedste opskrift på en sådan: http://havehyrden.blogspot.com/2008/06/saftig-blekage.html
Den kan du jo nok ikke spise, så jeg fandt denne: http://hijaluna.wordpress.com/2008/09/13/%C3%A6blekage/
Det er godt nok æblekage, men det kunne måske være interessandt alligevel.
Hav en fortsat god lørdag.
juni 20, 2009 at 6:09 pm
jensdrejer
Havehyrden – du har ret: der er ikke æg i nogen af delene. Det er slet ikke nødvendigt. Både muffins og gulerodskage er alligevel lette og luftige.
Jeg har vist printet alle Lunas opskrifter, så jeg har helt sikkert også hendes æblekage et eller andet sted. Din egen æblekage lyder RIGTIG spændende. Æbler og marcipan er altid en fantastisk lækker kombination. Det er ærgerligt at der er æg i din opskrift.
juni 20, 2009 at 6:14 pm
Madame
Dine blåbærmuffins ser meget lækre ud, Jens, og her i huset er det jo Monsieur, der bager. Jeg må lægge et godt ord ind for dine muffins i håb om, at vi får noget lækkert til aftenteen
Tak for spændende links – dem glæder jeg mig til at nærstudere!
juni 20, 2009 at 6:25 pm
jensdrejer
Madame – jeg håber at det lykkes dig at overtale Monsieur. Opskriften er supernem og jeg vil garantere at han kan lave dem på 10-15 minutter.
Jeg har faktisk også lyst til at bage et eller andet. Jeg burde ikke bage allerede igen, men…. jeg synes at jeg trænger!
juni 20, 2009 at 8:15 pm
frkbibo
Aaaaaaij, MUMS. De muffins skal prøves en gang. Jeg dur ikke til at bage men det lyder nemt! Har dog fået ros for mine biscotti, men kagemenneske – nej, synd at sige om mig.
juni 20, 2009 at 9:16 pm
jensdrejer
Bibo – jeg lover dig, at det er lige så nemt som det lyder. Det er virkelig supernemt. Og de smager vildt lækkert. Siden jeg prøvede denne opskrift første gang, har jeg altid haft blåbær i fryseren. Så kan jeg altid bage en gang muffins, hvis jeg pludselig skulle få lyst til noget sødt.
juni 20, 2009 at 9:22 pm
bente wg
Kære Jens
Jeg forstår at du er vegetar, i yderste led. Du afstår på den måde med æg og fisk, eller ?
Jeg har tidligere levet i kollektiv, hvor vi var vegetarer – Tjah. Og måske, og lidt ved siden af.
Skal jeg spise pasta eller makaroni, så er jeg da sikker på, at dejen også indeholder mælk og æg.
Jeg er ikke vegetar i dag, men jeg er godt ibrugtagen med at spise lidt kød, men så indgår der også æggekager, brasede kartofler og stegte sild. Lige for tiden spiser jeg jordbær hver dag.
juni 20, 2009 at 10:42 pm
bente wg
Hej Jens
Mit indslag var ikke gennemtænkt.
Sorry.
Du sørger selvfølgelig for, at alle dine indkøbte produkter ikke indeholder ” dyriske indholdsstoffer”
Du skriver om dine to katte – du fortæller ikke om kattenes foder.
Mine fem katte får Dyrlægens Diæt, slankekost/RD, og dertil får de tunfisk.
Skal kattene have en vegetarisk kost ?
juni 21, 2009 at 12:55 am
jensdrejer
Hej bente wg – jeg spiser hverken æg, mælk, fisk eller andet som på nogen måde kommer fra dyr. Det er ikke nær så kompliceret som det umiddelbart kan lyde.
Det er meget nemt at få pasta uden æg – det er faktisk det meste af det pasta man køber i butikkerne.
Ang. misserne: de får Hills Science; altså helt almindelig kattemad. Jeg ved godt at der er nogen som vælger vegetarisk kattemad, men det har jeg ikke gjort.
Wow, du har mange katte. Jeg håber ikke at de er lige så jaloux på hinanden som mine katte og så håber jeg at du har en meget stor seng.
juni 21, 2009 at 1:56 am
harning
Og hvad pokker laver du så i københavn? Ja, jeg spør bare siden jeg jo synes at det må være enhvers pligt at dele med sig af egne fantastiske individuelle talenter?
Ergo må din pligt være at dele dit kagebagningstalent med mig.
juni 21, 2009 at 4:41 am
bente wg
Hej Jens
Mine fem katte ligger ikke i sengen samtidig, men næsten, 3 eller 4 af gangen, og så er vi også tæt pakket. De er absolut ikke jaloux ” kun til husbehov”.
Jeg vil meget gerne høre om, hvorvidt jeg kan blive kødfri – igen. Gode råd modtages gerne.
Jeg er god til at spise ost og æbler.
Jeg er vild med spidskål og spinat.
Kartofler er mit must.
Kan kattene blive vegetarer – 2 af mine katte vejer omkring 10 kg.
Fortsat god weekend
juni 21, 2009 at 11:19 am
dax2
Nå! Er der ikke noget i Fjernsynet – nej, det ved jeg jo godt, så jeg har lidt svært ved at beslutte mig til at anskaffe et sådant! Så må du læse noget til gulerodskagen, som ser rigtig lækker ud
Jeg tror iøvrigt at du kan tåle at spise de lækre kager. Måske vil jeg erstatte et måltid med hjemmebagte vegetar-kager når jeg forhåbentlig får lidt tid i næste måned.
juni 21, 2009 at 1:14 pm
jensdrejer
harning – jeg ville da rigtig gerne dele mine kager med dig. Det kunne med garanti være rigtig hyggeligt.
Men derudover er jeg ret sikker på, at du selv er ret god til at trylle i et køkken.
juni 21, 2009 at 1:30 pm
jensdrejer
bente – det må være hyggeligt, med 3 eller 4 katte i sengen. Jeg deler kun min seng med den ene af misserne – men jeg tør slet ikke bevæge mig når han ligger ved siden af. For det første er jeg bange for at lægge mig på ham og for det andet vil jeg jo ikke vække ham…..
Man kan godt få vegetarisk kattefoder, men jeg ved ikke om det vil hjælpe på vægtproblemerne. Uanset hvad det er for en race, så må de i hvert fald være rimelig overvægtige når de vejer omkring 10kg – og det er jo ikke sundt for dem.
Jeg synes det er svært at give andre gode råd om hvordan man bliver vegetar eller veganer. Det afhænger nok af ens eget temperament: nogen har brug for at tage et skridt af gangen. Andre har brug for at springe ud i det med samlede ben – jeg hører selv til de sidste. Men det er IKKE svært. Lige så snart man har taget beslutningen, så opdager man hurtigt hvor nemt det er. Dernæst er det vigtigt at bruge noget tid i køkkenet, lave noget lækkert mad og nyde det. Hvis man føler at man sulter og lever af salatblade, så bliver man snart træt det. Og efter min mening har man også misforstået hele ideen. Vegetar/veganermad skal være både sundt, lækkert og mættende.
Først og fremmest vil jeg anbefale dig at finde nogle nemme og gode opskrifter. Du kan eventuelt bruge nogle af de sider som jeg henviser til i min sidemenu. Endelig kan du også bruge vegetarkontakt.dk, hvor der sker en masse spændende ting. http://vegetarkontakt.dk/
juni 21, 2009 at 1:35 pm
jensdrejer
Donald – jeg har selv levet uden tv i 4 eller 5 år. Men det er efterhånden længe siden og jeg er ikke sikker på, at jeg ville bryde mig om det i dag. Jaja – lidt afhængig er man vel altid!
Til gengæld for jeg overhovedet ikke læst noget som helst for tiden. Jeg kan simpelthen ikke koncentrere mig og sådan har det desværre været i nogle måneder.
juni 21, 2009 at 2:12 pm
dax2
Jeg havde den skøreste oplevelse for nogle år siden, jeg fandt nogle teen-age bøger fra min søns veninder og læste dem hurtigt og med fornøjelse – det var simpelthen skægt og der går ikke noget af mit macho-ego ved at læse pigebøger
En anden gang fandt jeg en underlig krimi, som også satte gang i læsningen igen. Når man pludselig ser, at man faktisk godt kan koncentrere sig, så begynder man jo at åbne øjnene for, hvad det er for ting, der fænger én og hvordan man kommer videre derfra. Har du læst John Irving’s “Indtil jeg finder dig”? Den må du læse.
juni 21, 2009 at 2:12 pm
dax2
Måske hjælper det at skrive selv?
juni 21, 2009 at 2:44 pm
jensdrejer
Donald – jeg kan hverken læse eller skrive noget for tiden, og jeg tror ikke at det bliver anderledes før jeg er flyttet til en ny lejlighed. Du har sikkert hørt, at jeg forventer at flytte inden for overskuelig fremtid. Lige nu er det sådan en lidt træls situation og jeg håber snart det er overstået.
Men jeg skal ikke læse John Irving hverken her eller der. Han er nemlig nr. 1 på min forfatter-hade-liste. På en måde er det selvfølgelig et dilemma, da han overhovedet ikke er forfatter. Af samme grund er jeg lige ved at få hjertekvababbelse hver gang jeg hører hans navn!
juni 21, 2009 at 7:06 pm
harning
“…da han overhovedet ikke er forfatter.” ?!
Sådan noget kan du da ikke bare skrive uden yderligere argumentation? Fair nok hvis du ikke bryder dig om hans bøger, men at påstå han ikke er forfatter giver da slet ingen mening Jens.
Og hvordan i alverden kan du ikke lide Garp? Den er jo rigtig morsom.
juni 21, 2009 at 7:19 pm
jensdrejer
harning – definitionen på en forfatter må vel være “en person der skriver bøger”. John Irving opfylder ikke kriteriet og derfor er han ikke forfatter – hmrffff.
Endvidere holder jeg med Stephen King i deres krig om skrive-teori.
juni 21, 2009 at 7:35 pm
harning
Øh..
Med risiko for at fremstå som idiot..:-), men hvad snakker du om?
juni 21, 2009 at 8:13 pm
jensdrejer
harning – John Irving har 10 sekretærer og 20 forfattere ansat, som hjælper ham med research og med at “udvikle” hans historier. Jeg synes det er totalt useriøst!
John Irving mener, at man bør vide alt om sin historie før man begynder at skrive. Alle hans ansatte hjælper ham med inspiration og inputs. Og det synes jeg godt man kan mærke på hans bøger. De virker konstruerede, som om at de følger en fast opskrift eller skabelon. Uanset hvor forskellige de er, så virker de alligevel utrolig ens. John Irvings bøger er ikke længere litteratur. Det er blevet et masseprodukt – lige som Bigmac´s eller coca cola!
Stephen King skriver på den modsatte måde. Han mener at historie, personer og plot skal have lov til at udvikle sig mens man skriver. Jeg tror det er grunden til at hans bøger virker mere levende. John Irvings bøger virker som om at de er skrevet af en træt forfatter. Hvis ikke John Irving levede af fordums succes, så tror jeg ikke at der var mange som gad at købe eller læse hans bøger.
Jeg tror ikke at der er en egentlig strid mellem John Irving og Stephen King, men de har begge udtalt sig om deres skriveteknik og de er begge overbevist om, at enhver “rigtig” og seriøs forfatter bør skriver som de selv gør. Og jeg holder altså med Stephen King. Jeg mener også at en historie skal have lov til at udvikle sig!
juni 21, 2009 at 8:31 pm
harning
Hvorvidt Irvings bøger er god litteratur eller ej er selvfølgelig en smagssag – men bøger er de ikke desto mindre:-)
Og hvad teknikken angår – så synes jeg på ingen måde at det er et enten eller, dog finder jeg hele tankegangen med konsulenter,spøgelsesforfattere osv rigtig interessant – for hvor går grænserne? Hvornår ophører en bog at være én forfatters værk? Hvor meget inspiration og information må der indhentes, fra hvem og hvordan? Og hvem ejer egentlig historien? Hvem ejer ordene…? Er det historien eller er det ordene som er det primære? Og skal en bog nødvendigvis være kun én forfatters værk for at kvalificere sig som god litteratur?
Og,og,og:-)
(hvad opskrifter angår, er jeg ikke i tvivl om at mange litteraturanalytikere ville hævde (og hævder) at Kings romaner følger en slavisk opbygning/skabelon.
)
juni 21, 2009 at 8:38 pm
jensdrejer
harning – jeg bryder mig ikke om John Irving og jeg bryder mig ikke om hans tanker. Jeg har meget mere respekt for Stephen King, selv om jeg faktisk ikke læser den slags gyserromaner!
Og nu skal jeg have aftensmad!
juni 21, 2009 at 8:55 pm
harning
“…den slags gyserromaner…” – Uha.
Jeg kan høre at vi har rigtig meget at snakke om næste gang vi ses.
juni 22, 2009 at 12:13 am
Tina - omme i London
Uhmmm… jeg elsker bare gulerodskage!
juni 22, 2009 at 7:33 am
Lone
Kan ikke lade være med at smile af dit indlæg
Jeg kender godt glæden ved, at noget madlavning/bagning lykkes. Man bliver simpelthen så henrykt over sin egen formåen – og producerer alt for meget, som bliver nødt til at spise sig igennem.
En sommer fandt jeg ud af, at jeg var rigtig, rigtig god til at lave nøddebunde-lagkager. Imellem lagene kom der flødeskum rørt op med chokoladecreme og bær. Andre var uden chokolade men med flødeskum og blåbær, jordbær mv.
Øverste lag blev drysset med flormelis, reven citronskal og et drys reven chokolade. Ikke nok med at de blev meget smukke – så smagte de også himmelsk.
Jeg tror det blev 9 lagkager, jeg spiste mig igennem hen over sommeren, da jeg var alene om at spise dem.
Når tingene lykkes, er det svært at stoppe
Jeg har taget en kopi af dine dejlige blåbærmuffins. De er tilpas til en kop eftermiddagskaffe.
juni 22, 2009 at 2:15 pm
jensdrejer
harning – du må endelig ikke misforstå mig: jeg har absolut intet imod en god gyserroman – eller film. Bortset fra at jeg slet ikke kan tåle det. Seriøst – jeg bliver så bange, at jeg ikke kan sove i flere uger bagefter, jeg tør ikke gå ud når det er mørkt og alt sådan noget.
Men det gælder selvfølgelig kun de gode gysere og dem er der faktisk rigtig langt i mellem!
juni 22, 2009 at 2:17 pm
jensdrejer
Tina – jeg elsker også gulerodskage og jeg er ved at prøve forskellige opskrifter, så jeg finder den som passer helt perfekt til mig. Det er måske lidt fjollet, men jeg synes også det er helt vildt spændende.
juni 22, 2009 at 2:31 pm
jensdrejer
Lone – jajaja, de der lagkager lyder helt vildt lækre. Super mums!
Jeg kan også finde på at lave den samme kage igen og igen. Hver gang ændrer man en smule på opskriften eller man retter lidt på ingredienserne eller fyldet for at lave den perfekte kage. Jeg elsker det.
juni 22, 2009 at 3:36 pm
harning
Det var nu snarere konstateringen af King=gys som jeg reagerede imod.
– idet der er rigtig mange af hans bøger som kun med meget møje og besvær ville kunne presses ind i gysergenren.
Men da det er en rigtig almindelig “fordom” at alle Kings bøger byder på ekstremt gys, spøgelser og des lign så har jeg en tendens til at reagere en smule kraftigt på enhver udtalelse der lugter lidt af den fordom.
juni 22, 2009 at 3:42 pm
jensdrejer
harning – okay, jeg har kun læst nogle få af hans bøger, men jeg forstår præcis hvad du mener.
juni 22, 2009 at 5:20 pm
bente wg
Hej Jens
Tak for dine gode råd og henvisninger til vegetarretter.
Jeg har haft mine læsebriller på, og læst såvel dine henvisninger og lidt mere af din blog.
Jeg har set Veganvideo.
Jeg har set billede af Tom og Loke, dine katte på 7 år og fra samme kattekuld, som du i daglig tale kalder Lillebror og Storebror.
Sjovt nok, så er dine to sorthvide katte, meget sammenlignelige med mine to katte, af et kattekuld på fire. De to andre er gråstribede, og det er de to katte som er overvægtige.
Jeg har af dyrlægen fået at vide, at et kattekuld kan have flere kattefædre, derfor forskellig pels og farve, samt knoglebygning og størrelse.
Min tilløberkat fra oktober sidste år, er sølvgrå og adræt.
juni 22, 2009 at 5:35 pm
dax2
Sikken en spændende debat! Jeg skal lige checke det med 20 ansatte skrivekarle; jeg har læst hans selvbiografi, og de første af hans romaner er ikke fremkommet på den måde. Hans filmmanuscripter er skrevet i samarbejde med andre, tror jeg. Er det mon det, du har hørt? At Irving har en forlagskonsulent og sekretærer til at hjælpe sig med stavning og tegnsætning er ikke usædvanligt, især ikke efter bestsellersucces’erne “Life according to Garp” og “Cidre House Rules”, men det fremgår af et interview i “Ud At Se” (med DSB) at han skrev hele romanen “Until I Find You” om fra første til tredie person fordi den ellers var for tæt på. Det kan ses i sproget, og det må man leve med, hvis man vil have de levende billeder, som bogen danner.
juni 22, 2009 at 5:37 pm
dax2
Kager? og flere veganerkager? Hvornår må vi smage?
juni 22, 2009 at 6:54 pm
Lotte
Sjovt som et indlæg om kager kan ende med en debat om hvorvidt Irving er forfatter eller ej
Jeg vil ikke blande mig, men bare sige, at jeg er nødt til at teste om de blåbærmuffins nu også ER verdens bedste. For så bliver jeg dælme glad
juni 22, 2009 at 7:51 pm
jensdrejer
bente wg – jeg elsker vegan video. Den er fantastisk!
Ja, jeg har hørt at sådan et kuld killinger kan have flere fædre, men jeg synes stadig det lyder meget besynderligt. Men det er sjovt at se sådan et kuld killinger hvor de alle sammen ser forskellige ud. Jeg tænker med det samme, at jeg vil have en af hver. Men jeg har vist ikke plads til lige så mange misser som dig.
juni 22, 2009 at 7:58 pm
jensdrejer
Donald – ja, de første bøger har han skrevet uden assistance. Jeg har hørt om hans hær af skribenter i et interview, som han lavede engang han var i Danmark.
Det kan da godt være, at han siger han har skrevet bogen om, men…. det ville jeg egentlig godt have præciseret. Efter min mening er John Irving ikke forfatter, men han er direktør for en bogfabrik!
juni 22, 2009 at 8:02 pm
jensdrejer
Donald – jeg ville ønske at jeg kunne tage mine kager med til blogtræffet i næste weekend. Men det går vist ikke. Jeg risikerer jo at få karantæne på “La Belle Vie” – fy for en ulykke.
juni 22, 2009 at 8:04 pm
jensdrejer
Lotte – jeg er helt sikker på at du vil give mig ret, når du har smagt dem. Dét er verdens bedste blåbærmuffins! Du kan godt begynde at glæde dig!
juni 27, 2009 at 11:28 am
dax2
Jeg tror vi ses idag, men jeg har tænkt en del over, hvad det er du siger sidst i denne Kage+Irving debat: Det ville jeg egentlig godt have præciseret siger du.
Det er jo egentig omvendt bevisførelse. Jeg ville mene at du bør finde belæg for forfatter-sjusk eller ligefrem snyd og industriel produktion.
Som modsvar bør man lige nævne flg. Alexandre Dumas den ældre skrev mange berømte bøger, De tre Musketerer med 10 og 20 år efter, Greven af Monte Christo og en masse andre røverromaner. Det var ikke nogen hemmelighed at han havde en “fabrik”. I modsætning til ham står Johs.V.Jensen med en frugtbar produktion af serials (under pseudonym). Filmdrejebøger bliver til i samarbejde mellem mange forfattere (og det er vigtigt at Irving fremhæver at han _selv_ ville skrive film ud fra sine bøger.)
Sådan er folk så forskellige og det bør være tilladt at være forskellige, hvis blot ikke selve essensen, ideen, flader ud og forsvinder.
Selv i et lettere ironisk interview står der ikke noget om, at JI bruger en hær af ghosts:
http://www.salon.com/march97/interview970303.html
Fundet ved Googling på //”John Irving” writing style — interview//
juni 27, 2009 at 12:29 pm
jensdrejer
Donald – det kan da godt være at jeg er for kritisk. Så skyldes det sikkert bare at jeg ikke kan lide ham! Og det indrømmer jeg gerne, at jeg ikke kan.
Beklager det korte svar, men jeg har travlt med at blive klar til vi ses lidt senere.
juli 4, 2009 at 11:01 pm
harning
Helt bortset fra hvad jeg normalt ville kunne finde på.
– så kommer her et spørgsmål helt udenfor kontekst: Det det operablogtræfagtige noget som jeg vel nærmest lovede at komme til – var det i august? Og hvorhenne?
juli 5, 2009 at 3:23 pm
jensdrejer
harning – lørdag den 15. august. Vi mødes kl.12 ved Rundetårn. Men jeg regner med at jeg skriver en lille smule om det når vi kommer lidt nærmere. Efterhånden tror jeg også at min blog trænger til kunstigt åndedræt – ellers går den vist fuldstændig i koma.
juli 6, 2009 at 6:32 pm
Sister Bonde
Jens – hvad sker der? Altså, du er ikke her og du er ikke der. Har du set jeg har besøgt Simon osv. osv.
Kan desværre ikke den 15. august, skal til en rigtig god gammel vens 75 års føsdag. Kan ikke svigte ham.
Knus til dig
juli 7, 2009 at 3:13 pm
jensdrejer
Kære Sister – hvor er det ærgerligt, at du ikke kan den 15. Øv! Jeg har desværre rigtig travlt pt og derfor bruger jeg meget lidt tid foran computeren. Jeg tror desværre ikke at det bliver anderledes foreløbig. Jaja, det er noget rod – men på den gode måde. Der sker simpelthen bare for meget lige for tiden.
Stort knus til dig!