Jeg har aldrig haft en yndlingsdiva. Det er måske lidt underligt, for der mangler jo ikke divaer i operaens verden. Men jeg er ikke særlig vild med Maria Callas og jeg synes at Cecilia Bartoli´s stemme er lidt tung i det. Og jeg er bestemt ikke vild med Angela Gheorghiu. Hun er lige så frygtelig som ægtemagen Roberto Alagna. Jeg synes at de begge skriger meget skingert som et par utålelige hystader – og det er uanset hvad de synger. Der er overhovedet ingen inderlighed eller følsomhed i deres partier. Rygterne vil vide, at deres ægteskab knager i fugerne(er de blevet skilt eller ej?) og jeg glæder mig over at jeg ikke er deres nabo. Jeg kan alt for glimrende forestille mig lydniveauet hvis de skændes.

Det var naturligvis et problem for et par år siden, hvor ALLE nye indspilninger var med Alagna og/eller Gheorghiu. Men sådan er det heldigvis ikke mere! I dag er det en ny diva som står længst fremme på alle hylder og hun hedder Anna Netrebko. Og heldigvis er hun drønhamrende lækker. Jeg tror aldrig jeg har oplevet en operadiva der var SÅ sexet som Anna Netrebko. Hendes krop, hendes smukke, mørke øjne, hendes dejlige røde mund – hun er simpelthen så lækker at det er ubeskriveligt. Hun har en helt utrolig stærk udstråling. Dertil har hun den mest fantastiske og imponerende stemme – kraftfuld, svulmende, spændstig og besnærende. Der er ingen tvivl om at jeg er dybt forelsket i hende. Anna Netrebko er simpelthen bare alt, alt, alt for lækker!

Anna Netrebko har også lavet en musikvideo…ja, hvorfor ikke? Man plejer ikke lige at forbinde opera og musikvideo, men det fungerer meget godt. Lyd og billede er ikke helt synkroniseret, men den skal alligevel med i dette indlæg, da musikken er fra Mozart`s Don Juan, som Frank og jeg skal se på Det kongelige teater i næste uge. Vi glæder os helt vildt.

Jeg slutter med et link til Anna Netrebko´s hjemmeside. Den er i hvert fald også et besøg værd. Og jeg har skrevet meget mere om Anne Netrebko i dette indlæg.

