I morgen får jeg besøg af en veninde fra Spanien. Jeg har kendt Sidsel i 19 år, men i mange år har hun boet forskellige steder i udlandet, så vi har ikke set hinanden så meget. Jeg glæder mig rigtig meget til at se hende.

I dag skal jeg købe ind og bage et par gode kager. I morgen skal der gøres lidt rent og så skal der laves en masse mad. Faktisk har jeg ret travlt…. Mandag skal vi mødes inde i byen og spise frokost i “Den grønne kælder”. Derefter er planen vist, at vi bare skal slentre lidt rundt og se på butikker. Det er ikke lige min yndlingsbeskæftigelse, men når man er i godt selskab…..

Sidsel arbejder i et firma som sælger kosttilskud og hun er i København fordi hun skal undervise på et kursus. Jeg mener jo at man burde spise ordentligt, i stedet for at tage kosttilskud. Det er jo en af grundideerne med at være veganer. Hvis man spiser sundt og varieret, så er der overhovedet ingen grund til at tage kosttilskud – men det er vi altså ikke helt enige om. Jeg håber ikke hun er alt for træt når hun kommer fra kursus, men jeg vil i hvert fald sørge for at hun får en masse god og sund veganermad! Jeg glæder mig virkelig meget til et par gode og hyggelige dage sammen med hende.

—————————————————————

Update: nu er menuen planlagt og jeg har købt ind. Vi skal have:

Kold kartoffelsalat.

Grøn salat.

Bønnesalat m. hvidebønner/kidneybønner.

Spinatpandekager med fyld af champignon/broccoli i sojaflødesauce.

Dhal m. ris – indisk ret af røde linser.

Derudover skal der bages: Chokoladekage, kanelsnegle og citron cookies. Alt er naturligvis 100% vegansk og det meste er også økologisk.

