Julepynt på Centralhjørnet. Sådan et juletræ står der mellem alle vinduerne.

Juletræ og masser af julepynt på Centralhjørnet.

I går var jeg til blogtræf med Donald, Marianne, Marianne, Lotte og Joan fra Rold. Vi mødtes på RizRaz, hvor vi fik frokost. Der blev snakket og det var rigtig hyggeligt.

Derefter slæbte jeg hele flokken på Centralhjørnet. Det er Københavns ældste bøsseværtshus, hvilket gør det til en attraktion i sig selv, men det er næppe noget som interesserer de fleste mennesker. Men det er med garanti også det mest julepyntede værtshus i København og dét er interessant. Der er julepynt overalt. Baren er pyntet, vinduerne er pyntet og det hænger ned fra loftet så de højeste gæster må dukke hovedet.

Da de andre var gået blev jeg endnu et par timer. Jeg mødte et par gamle venner som jeg ikke har set i flere år og det var vældig hyggeligt. Jeg talte også med Torben som ejer Centralhjørnet. Jeg var egentlig lidt bange for at jeg havde overdrevet, da jeg fortalte de andre at der var julepynt for 60-70.000 kr. Derfor spurgte jeg Torben, som fortalte, at faktisk var der julepynt for mellem 150-200.000kr. Det er helt vildt og det ser helt vildt ud. Det er så overdrevet at det er vulgært – men på en fuldstændig overvældende og fantastisk måde. Lotte beskrev det som hele Oxford Street presset sammen på 40 kvadratmeter – jeg synes det er en meget rammende beskrivelse. Og ligesom med Oxford Street, så valfarter folk ligefrem til Centralhjørnet for at se julepynten.

Det må vist være Rudolf.

Det må vist være Rudolf.

Mens jeg sad i baren, kom der mange ind af døren, som havde set det fra gaden og bare lige skulle kigge ind. Det er meget, meget morsomt at se alle disse mennesker i ansigtet når de åbner døren. Folk bliver fuldstændig overvældede og deres ansigter lyser op i store smil. Mange kan heller ikke lade være med at grine, for det er virkelig ekstremt og man bliver straks grebet af den gode julestemning. Der er nogen som synes at det er for tidligt at pynte. Umiddelbart er jeg fuldstændig enig, men på Centralhjørnet hænger man julepynten op samme dag som der kommer julebryg og det synes jeg egentlig er meget passende.

Der var en rigtig god stemning, men det blev ikke alt for sent og jeg gik heldigvis hjem inden jeg begyndte at synge med på alle julesangene.

Tak til alle for en god dag og godt selskab. Jeg glæder mig til næste gang vi ses!

