Det var egentlig meget nemt at få den nye computer igang. Lige så snart man trykkede på knappen gjorde den jo det hele selv. Men jeg fik et helt andet problem. Jeg har ikke haft internetforbindelse i 10 dage….. arghhhhhhhh – det har ikke været sjovt. Jeg sidder med en helt ny computer, som jeg ikke har kunnet bruge til noget som helst. Totalt surt.

Fredag havde jeg besøg af en tekniker fra TDC – som nu hedder “YouSee”. Jeg synes det er sådan et dumt navn. Teknikeren kunne med det samme se, at problemet er nede i stuen. Jeg bor på tredje sal. Teknikeren skal ind i underboens lejlighed for at løse problemet og der er sendt en besked til ham, men han har ikke reageret endnu. I dag har der været svingende forbindelse – men det er jo ikke helt godt nok. På denne måde kan jeg jo aldrig vide om jeg har forbindelse eller ej!

Da jeg opdagede at jeg havde forbindelse, skyndte jeg mig at gå igang med at installere det trådløse netværk og det var lige så nemt som resten af computeren. Men jeg nåede kun at blive færdig før forbindelse røg igen – det bliver spændende at se hvor længe den holder denne gang. “Man” har en mistanke om at underboen måske har pillet ved ledningerne – så kommer han jo til at betale for teknikerens besøg og det ved han måske godt. Det er måske derfor han ikke vil lukke op. Men det er ikke så smart, for det varer ikke så længe inden der bliver bestilt en låsesmed og det kommer han jo også til at betale for.

I dag har jeg lagt en masse programmer ind. Jeg har nogle små programmer som jeg har brug for. Men hvorfor pokker følger der så mange irriterende og overflødige programmer med computeren? Det ville jeg hellere være fri for. Jeg fik ikke flyttet bogmærkerne med over. Det kan måske nåes endnu, men jeg har i stedet besluttet at betragte det som en effektiv oprydning i bogmærkerne. Det trængte der jo også til.

Det største problem lige nu er mine hovedtelefoner – jeg kan godt se hvor de skal tilsluttes, men hvordan pokker får man lyd i dem? JAJA, jeg ved godt at det er et pinligt spørgsmål og det er sikkert meget simpelt, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue det. Jeg sidder og glor forvirret på min computer og undrer mig over at det er så svært.

Jeg er ikke helt tilfreds med den nye pc – farverne er lidt blege og falmede. Det er irriterende at se på. Men det sværeste bliver vist at lære at skrive på den. Jeg synes det er enormt svært. Kameraet har jeg slet ikke kigget på endnu – det må vente til jeg føler mig bare en lille smule fortrolig med computeren.

