Mig og Mumitrolden!

Mig og Mumitrolden!Fotograf: Sister Bonde.

Lørdag havde Lotte arrangeret blogtræf på La Oficina – denne gang med fællesspisning. Jeg synes at maden var en kæmpe succes. Der var masser af spændende mad og alle havde virkelig foldet sig ud. Det var meget bedre end det mad man får på mange restauranter. Selv om jeg er veganer, var der også masser af mad jeg kunne spise. Alligevel gik jeg lidt ud over de veganske principper. Både Bente og Uffe havde lavet vegetartærter og dem var jeg jo nødt til at smage. Det var meget, meget lækkert. Jeg havde desværre glemt mit kamera, men Madame har taget et godt billede af maden.

Inden blogtræffet blev jeg hentet af Sister Bonde og da vi kom frem havde hun en overraskelse til mig: en fødselsdagsgave. Det var en tegning som Stefan havde lavet af Mumitrolden. Jeg er normalt ikke særlig vild med at få gaver…. men der er altid undtagelser! Jeg er vild med den tegning. Stefan har virkelig fanget Mumitroldens personlighed. Han ser lidt forvirret ud, som om at han ikke rigtig ved hvad der foregår. Og lidt skeptisk. Men samtidig også både sød og charmerende. Sister påstår, at han ligner mig. Jeg er ikke enig – men jeg vil da straks overveje at tabe mig 15 eller 20kg. 😉

Der blev som altid snakket rigtig meget. Jeg delte et par flasker rødvin med Leif og det var hyggeligt. Men det blev meget sent – alt for sent. Alligevel smuttede Marianne og jeg lige forbi Centralhjørnet for at drikke en øl. Vi gik ind til byen – efter de mange timer til blogtræffet, var det rigtig dejligt at komme ud i den friske luft og bevæge sig. Det var også rigtig hyggeligt på Centralhjørnet. Vi fik snakket en masse og humøret var i top. Derefter slæbte Marianne mig med til Vesterbro, hvor Therese gav drinks. Klokken var vist 6 om morgenen, da jeg endelig stod på rådhuspladsen og ventede på en bus.

Det er meget lang tid siden at jeg har været ude så sent. Jeg kan godt lide at gå i byen, men jeg foretrækker at komme forholdsvis tidligt hjem – helst omkring midnat eller kort tid efter. Når det bliver for sent, så er der alt for mange mennesker som er alt for fulde og man møder alt for mange idioter. Da jeg stod og ventede på bussen, var der to små, unge piger som svinede tre unge indvandrerfyre til. Pigerne var fuldstændig hysteriske og bindegale. De svinede drengene til, kaldte dem nogle forbandede perkersvin og sagde de skulle skride hjem til deres “fucking bøsselandsbyer”. De var allerede i gang da jeg kom, så jeg ved ikke hvordan det startede. Umiddelbart har jeg svært ved at forestille mig, at de unge fyre havde gjort pigerne noget, for de var meget rolige og prøvede at tale pigerne ned på en meget pæn og fornuftig måde – mens pigerne stod og skreg dem ind i ansigterne som om at de var fuldstændig sindssyge. Jeg er meget imponeret over drengenes tålmodighed. Det hele endte med at drengene simpelthen gik deres vej – stille og roligt. Det gjorde pigerne så rasende, at den ene af dem ringede til nogle venner og forlangt at de straks skulle komme og give drengene nogle tæsk. Det gad vennerne ikke og så flippede pigerne fuldstændig ud. Og så kom min bus endelig….. det var rigtig dejligt at komme hjem og kravle ned under dynen!

Jeg har tænkt meget på, hvordan jeg skal beskrive lørdagens blogtræf. Jeg tror at “begivenhedsrig” er en meget dækkende beskrivelse!

