Jeg har ikke været meget på bloggen i flere uger, men der er sket en hel del i mit liv. Det vigtigste er, at jeg har fået ny lejlighed. Jeg fik beskeden den 20. juli og så fik jeg rigtig travlt. Hele sidste uge gik med at rydde op i skabe, skuffer og kælderrum. Der blev smidt en masse ud og det var ret hårdt. Torsdag var så den store pakkedag. Da jeg var færdig med at pakke sent om aftenen, gik jeg i gang med at gøre rent i køkkenet…. jeg kom i seng klokken 5 om morgenen.

Og så stod jeg op igen klokken 8. Så pakkede jeg de sidste ting. Den nye lejlighed ligger lige rundt om hjørnet, så jeg begyndte selv at slæbe mine ting over i den nye lejlighed. Halv tre kom flyttefolkene og vi var færdige klokken 6 – og så mener jeg fuldstændig færdig. Og udmattet. På det tidspunkt følte jeg mig mere død end levende. Men jeg begyndte straks at pakke ud og sætte på plads. Jeg gik i seng klokken 2, men da var seng, sofa og bogreoler på plads. Og alle mine bøger var sat på hylderne. De står endnu ikke i alfabetisk rækkefølge, men den fornøjelse har jeg endnu til gode.

Jeg flyttede misserne før flyttefolkene kom – og det var en særdeles traumatisk oplevelse. Da jeg lukkede dem ud af flyttekasserne, drønede de ud i køkkenet, hvor de ledte efter et skab at gemme sig i. Det havde de nemlig i den gamle lejlighed. Men det er der ikke her. Så drønede Storebror gennem stuen og knaldede hovedet mod vinduet i altandøren, i et desperat forsøg på at flygte. Det var meget ubehageligt. Lillebror fandt et hjørne at gemme sig i og Storebror sprang op på de øverste køkkenskabe.

Lillebror hyperventilerer og Storebror har gemt sig på køkkenskabene.

Lillebror hyperventilerer og Storebror har gemt sig på køkkenskabene.

Jeg blev sammen med dem et kvarters tid, men så var jeg jo nødt til at fortsætte. Da jeg kom tilbage næste gang – cirka 5-10 minutter senere – sad Lillebror og hyperventilerede bag en radiator. Puha, det var rigtig grimt. Jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle gøre. Så fandt jeg Storebror, som stadig gemte sig på toppen af køkkenskabene. Da jeg rørte ved ham, var han fuldstændig stiv – stiv som et bræt. Da jeg rørte ved ham igen var der stadig ingen reaktion. Fuck, tænkte jeg, han er død. Han er simpelthen død af skræk. Jeg hev mobilen frem og var klar til at ringe 112. Ja, det var altså det eneste jeg kunne komme i tanke om. Så sprang jeg op på køkkenbordet og greb fat i ham. Heldigvis var han ikke død. Men mit hjerte hamrede og jeg var tæt på at gå i panik.

Allerede fredag aften begyndte Lillebror at se sig omkring. Og i dag ser det ud til at Storebror også begynder at slappe lidt af. Nu har han også ligget under sofaen i tre dage. Men der er stadig ingen af dem som vil spise noget og det bekymrer mig en lille smule. På den anden side kan jeg se at det går fremad, så jeg er sikker på at det nok skal gå.

Jeg har haft travlt med at pakke ud og i dag skal jeg gøre rent i den gamle lejlighed. Derfor har jeg endnu ikke haft tid til at nyde at være i den nye lejlighed. Men jeg er allerede rigtig glad for den. Selv om den ligger på en af de mest trafikerede veje i København, så er der mere fred og ro her, end der var i den gamle lejlighed. Og det betyder meget for mig. Jeg sætter meget pris på fred og ro. Men naboerne er vist meget stille og der er ingen skrigende børn. Hverken indenfor eller udenfor. Både fredag og lørdag havde underboen gæster og spillede musik. Men bortset fra cirka en halv time, så var det ikke så højt at det generede. Jeg kunne næsten ikke høre det. Og det stoppede begge dage omkring klokken 23 – det kalder jeg en god underbo.

I dag skal jeg gøre rent i den gamle lejlighed. Tirsdag er der syn på den gamle lejlighed. Onsdag er der syn på den nye lejlighed – og så håber jeg, at jeg også kan nå en tur i Ikea. Så håber jeg at en af mine venner kommer forbi torsdag eller fredag og hjælper med at sætte nogle gardiner eller persienner op. Det er absolut nødvendigt. Om morgenen har jeg solen lige ind i soveværelset og om aftenen har jeg den lige ind i stuen. Det er megavarmt. Jeg tror det er den varmeste lejlighed jeg nogensinde har været i.

Men jeg er ekstremt glad for den nye lejlighed. Jeg går hele tiden og tænker, at nu er jeg lykkelig. Her bliver jeg rigtig glad for at bo. Nu skal jeg lige have overstået de sidste opgaver og så glæder jeg mig til nogle dage hvor jeg bare skal nyde det og slappe af. Det trænger jeg til, for jeg er helt seriøst MEGATRÆT.

Udsigten fra min nye altan. Der er udsigt helt til Frederiksberg rådhus.

Udsigten fra min nye altan. Man kan se helt til Frederiksberg rådhus.

Udsigten fra badeværelset.

Udsigten fra badeværelset.

