Møns klint

Møns klint

Jeg må indrømme, at jeg var godt morgensur, da jeg stod op lørdag morgen klokken 6 – jeg bryder mig ikke om at stå tidligt op og jeg kommer sjældent tidligt i seng. Denne nat havde jeg da også kun fået 3 timers søvn.

Lotte var hos mig lidt over 8 og vi stod nede på gaden, da Donald kom og hentede os. Så kørte vi straks mod Møn, hvor vi mødte Sister Bonde. Vi gik langs klinten indtil vi fandt en trappe som førte os ned til vandet. Så var der pause: Sister havde bagt boller til os alle, med forskelligt lækkert pålæg, som vi sad og spiste på en stor træstub ved vandet. Det var lige hvad vi trængte til. Derefter gik vi en lang tur langs vandet, mens vi snakkede og grinede – det var rigtig hyggeligt.

I bilen havde vi talt om, at det var ærgerligt, at der vist ikke var tid til at se Geo-Centret og deres udstilling om danmarks udvikling. Efter turen rundt på klinten havde jeg dog skiftet mening: Vi havde hygget os så meget, at jeg slet ikke havde lyst! Vi fortsatte til slagteren i Stege, som Sister flere gange har blogget om. Her mødte vi også Sanne og hendes mand. Frokosten hos slagteren, var lige så god som Sister havde lovet os. Der var en meget lækker salatbar, så jeg fik også alt hvad jeg havde brug for. Da vi havde spist, må jeg indrømme, at jeg havde MEGET LIDT energi tilbage. Og jeg tror at de andre havde det på samme måde. Jeg havde bare lyst til at sidde og slappe af……

I Stege sagde vi igen farvel til Sanne og hendes mand, hvorefter vi fortsatte turen: Sister havde inviteret til kaffe og the – jeg havde blåbærmuffins med. Det var én af grundene til at jeg kom så sent i seng om aftenen. De er supernemme at lave. Det tager kun 10 minutter og opskriften kan man finde her. På dette tidspunkt var de dog blevet en smule ramponerede – de brød sig vist ikke om, at Lotte og jeg løb om kap ned af trapperne! Det var rigtig hyggeligt at møde både Jens og sønnen. Igen blev der snakket og grinet….

Klokken 16 satte vi os igen i Donalds bil og startede turen nordpå. Da vi kom til Bispebjerg gav jeg the! Jeg har overhovedet ingen ide om hvornår Donald gik. Jeg tror han blev en times tid. Men jeg ved at Lotte gik kvart over ni – da havde vi sandelig også fået snakket om lidt af hvert. Men jeg tror at vi alle kunne have snakket meget længere, hvis vi havde haft mere energi.

Det var en lang dag, hvor der blev snakket, hygget og grinet alt det vi kunne klare – og jeg nød det utrolig meget. Det er altid hyggeligt, når vi holder blogtræf rundt omkring på forskellige cafeer og jeg håber, at vi snart skal have sådan et blogtræf igen. Men jeg synes også at det vigtigt at have nogle gode oplevelser sammen med mennesker man godt kan lide. Derfor håber jeg bestemt også, at der bliver arrangere flere af den slags turen i fremtiden.

Tusind tak til Sister, som havde arrangeret det hele og tak til alle som var med. Jeg glæder mig til vi ses igen. Det var virkelig “just a perfect day“……

Lotte og Sister Bonde

Lotte og Sister Bonde

Donald og Lotte, som er i gang med at undersøge klinten.

Donald og Lotte, som er i gang med at undersøge klinten.

