Storebror

Jeg har tidligere beskrevet, hvordan jeg sover i arm med Lillebror; sådan har det været hver eneste nat siden foråret 2005. Det er jo meget hyggeligt og der er ingen tvivl om, at Lillebror nyder det. Men nogen gange synes jeg at det er lidt synd for Storebror – han må da føle sig udenfor. Derfor sker det en gang i mellem, at jeg slæber ham med i seng…… men det vil han ikke være med til. Han stikker af igen efter 5 minutter! Ja, sådan plejer det i hvert fald at være…..

I løbet af de sidste par måneder er Storebror nemlig blevet rigtig glad for at sove i arm og han er vist begyndt at opfatte min seng som sin egen faste og private soveplads. Men det giver selvfølgelig nogle helt nye problemer! Suk – det er ikke nemt at være kattefar. 😉

Når Storbror ligger sammen med mig i sengen, så kan jeg høre hvordan Lillebror trisser frustreret og rastløs rundt omkring sengen. Det er simpelthen så synd for ham. Men hvad skal jeg gøre? Det er jo heller ikke rimeligt, at det kun er Lillebror som får lov….. og de vil altså ikke ligge ved siden af hinanden.

Nu har misserne selv fundet en løsning på problemet; desværre er det ikke en løsning som jeg er særlig vild med. Når jeg ligger i sengen med den ene kat i armene, så ligger jeg på siden. Og så lægger den anden kat sig bag mine ben – lige bag mine knæ. Men det betyder, at jeg ligger som sådan et “S” uden nogen som helst mulighed for at bevæge mig. Det er ganske vist dén linje som William Hogarth kaldte “The line of beauty” – desværre er det ikke rart at ligge sådan ret længe! Jeg kan også mærke, at det går ud over min søvn.

Jeg burde nok skubbe misserne, men…… det kan man jo ikke rigtig få sig selv til at gøre! Det er jo også meget hyggeligt. 😀

Lillebror i en af sine yndlingshuler, hvor han ligger og holder øje med....alting!

