For nyligt lavede Bente en rabarberkage, som så utrolig lækker og fristende ud. Derfor måtte jeg lige prøve at lave en vegansk udgave og jeg er mægtig tilfreds med resultatet! Selv om jeg lige havde spist aftensmad, så var jeg nødt til at spise to store stykker = en kvart kage! Og bagefter ærgrede jeg mig over, at jeg ikke kunne spise lidt mere…. 😀

Opskriften er supernem; jeg tror arbejdstiden er omkring 15 minutter.

RABARBERKAGE:

200 g. rabarber

3 dl hvedemel

2 dl sukker

1 tsk vaniljesukker

1 tsk bagepulver

1 tsk maizenamel

2 dl sojamælk

2 spsk rapsolie

Vask rabarberne, skær det grove ved rødderne fra og skær resten af stilkene i stykker på 1-2 cm.

Bland hvedemel, sukker, vaniljesukker, maizenamel og bagepulver. Tilsæt sojamælk og rapsolie, og rør det hele godt sammen.

Bland rabarberstykkerne i dejen.

Smør en springform og hæld dejen i formen.

Kagen bages ved 175 grader i 35-40 min.

Bagefter kan man drysse kagen med flormelis!

Rabarberkage

