Lillebror

I går fik Lillebror fjernet både kraven og stingene – det var han rigtig glad for, og knuden var heldigvis bare en almindelig fedtknude.

I forbindelse med hans operation, tog dyrelægen et røntgenbillede af hans kæber. Han mangler den ene hjørnetand i underkæben og dyrelægen ville gerne se om tænderne var der eller ej. Men udover den manglende hjørnetand, så viste røntgenbillederne at han mangler en hel håndfuld tænder. Og ikke nok med det, men han mangler også et stykke af underkæben i begge sider. Han er simpelthen misdannet…. høhø! Dyrelægen konkluderede, at han havde tilsyneladende lært at leve med det, så det var åbenbart ikke noget problem for ham.

Der er endnu et problem med Lillebror – han kaster ofte op. I følge dyrelægen skyldes det, at han har en tyk pels og fælder meget. Det er selvfølgelig ikke sjovt for Lillebror mis, at han kaster hårboller op hver eller hver anden dag – men det er sandelig heller ikke sjovt for mig. Det sker mest om natten, men uanset hvor godt jeg sover, så vågner jeg ALTID hvis der er noget galt med misserne. Når jeg hører det første gylp, så er jeg allerede ude af sengen, griber et eller andet i papirkurven.

Som regel er jeg så hurtig, at jeg kan nå at finde ham og lægge noget papir eller et blad foran ham, så han kaster op på det i stedet for på gulvtæppet. Det er meget nemmere på den måde. Det er altså ikke særlig morsomt, når man skal stå og vaske gulvtæppe klokken 4 om morgenen. 😉

Men nu har jeg fået noget katte malt til ham. Det er sådan noget sødt melasse, som man bare kan smøre på hans pote, så slikker han det selv af. Det er fyldt med fiber og så skulle det trække hårene med ud den anden vej. Jeg håber det virker og så får jeg forhåbentlig lov til at sove i fred fremover.

Allerede et par dage efter jeg fik Lillebror for 6 år siden, var han så syg, at han var ved at dø. Jeg tror han er sådan et bette skravl, som egentlig ikke skulle have levet – på en eller anden måde er det vist imod naturens hensigt. Men jeg passer godt på ham og håber at jeg har ham mange år endnu. Han er jo min store, tykke bamsemis! 😀

Katte til en fælleslur i sofaen...

