I går var jeg med til Bentes blogtræf på J.F.Willumsens MuseumJens Ferdinand Willumsen! Hans mest kendte værk er “En bjergbestigerske” – det var vist det eneste af hans værker som jeg kendte i forvejen, og det hænger ikke en gang på museet i Frederikssund. Men det var en rigtig spændende oplevelse. Willumsen malede mange gode billeder. Nogle af dem var virkelig fantastiske – og der var endnu flere af den anden slags…..

Herefter fulgtes jeg med Bentes teenager gennem byen, mod næste stop på dette blogtræf – Bente havde døbt arrangementet for “Kunst og kage”, og nu var vi nået til anden del! Mums – jeg kan godt lide kage! Jeg havde bagt jordbærtærte og gulerodskage – det var nok lidt dumt at jeg havde bagt to kager, for der var jo rigeligt. Men jeg er jo ret vild med at bage og så kan det være svært at begrænse sig.

De næste par timer blev der snakket og grinet og snakket og grinet så hele huset rystede i sin grundvold – det var utrolig hyggeligt og jeg glæder mig allerede til næste gang. Jeg tror zimpelthen det er sundt for min psykiske sundhedstilstand. Nogen har gjort mig ansvarlig for næste blogtræf….jaja…….mere info følger!

Tusind tak til Bente for et virkelig godt og hyggeligt arrangement.

Også tak for en rigtig god dag til: Ellen, Kisser, Mia, Madame, Uffe, Donald, Ditte, Rasmine, Sanne og Zette. Nogen havde jeg mødt før. Der var nogle stykker som jeg efterhånden har mødt en del gange. Men der var også flere som jeg aldrig har mødt før. Jeg glæder mig til at møde jer alle sammen en anden gang. 😀

J.F.Willumsen - Sol og ungdom 1910.

