Tirsdag i sidste uge blev der boret hul i både loft og gulv – det var ikke sjovt. Men allerede mandag kom håndværkerne og installerede det nye ventilationssystem. Dem der skulle fuge omkring rørene var dog lidt forsinkede og jeg fik at vide, at de først ville komme i næste uge – formodentlig sidst i næste uge. Arrrrgh, for pokker, tænkte jeg.

Men de kom allerede dagen efter og de var færdige cirka halv tre tirsdag. Jaja, det mangler at blive malet – men pyt. Det vigtigste er at det er lavet, så man ikke skal døje med naboernes larm. Jeg ønsker hverken at høre deres musik, deres private telefonsamtaler eller deres snorken!!! Og jeg synes forøvrigt at kasserne omkring rørene ser helt okay ud. Det larmede helt forfærdeligt og jeg er glad for at hullerne er lukket. Nu er den del af projektet i hvert fald færdigt og jeg synes egentlig de har været ret hurtige og effektive.

I går fik jeg at vide, at de begynder på altanrenoveringen om 2 uger – og de forventer at det tager 6 uger. Jeg er dybt imponeret, for jeg ved hvor lang tid det har taget i de andre blokke. De gamle altaner skal fjernes ved hjælp af trykluftbor og vinkelsliber – der bliver en ganske forfærdelig larm! Men hvis de kan klare det på 6 uger, så klager jeg ikke – tværtimod!

Og endnu en god nyhed: der er et eller andet der støjer/brummer i soveværelset – og jeg HADER støj. Jeg har endnu ikke fundet ud af hvad det er eller hvor det kommer fra, men før eller senere skal det nok lykkes mig!!!

Men noget af støjen kom i hvert fald fra elmåleren som sidder i entreen. Nogen gange larmede den så meget, at jeg var ved at blive sindssyg. Jeg har prøvet at sige til mig selv, at jeg er lidt for sart….. men det hjælper jo ikke. I sidste uge fik jeg endelig nok og skrev til Dong Energy. Jeg forklarede problemet og skrev, at jeg håbede de kunne hjælpe mig. Der gik vist kun et par timer, før Dong ringede til mig. De ville bare høre om jeg var hjemme dagen efter, så ville de nemlig komme forbi og installere en ny elmåler!

Wow – jeg er imponeret. Dét kalder jeg god kundeservice. Ny elmåler blev installeret mandag og den siger ikke en lyd – jeg nyder det!

I dag har håndværkerne lavet træværk omkring ventilationssystemet længere nede i opgangen og andre har fjernet maling fra min altan med noget der minder om en rystepudser. Sikken et spektakel der har været siden klokken 7 i morges! Det er ikke nemt at lave ret meget i den larm!

