For tiden er hele Danmark ramt af en lidt usædvanlig myggeplage.

I den forbindelse vil jeg gerne anbefale “Hemp Hand Protector” – en håndcreme fra The Body Shop.

For nogle år siden var jeg på besøg hos min gamle bedstemor, som boede langt ude på landet. Det var sidst på eftermiddagen, da jeg pludselig fik 2-3 myggestik lige efter hinanden. De hævede med det samme og kløede som bare pokker.  Jeg havde en hamp håndcreme i tasken og det smurte jeg af en eller anden grund på. Jeg havde vel håbet at det ville lindre en smule, men jeg var bestemt ikke forberedt på dén virkning: De hævede myggestik begyndte at falde med det samme og de holdt straks op med at klø. Det var helt utroligt!

Og det bedste var selvfølgelig, at jeg ikke fik flere myggestik. Siden har jeg brugt denne håndcreme, hver gang jeg føler mig truet af myg. Det er usædvanlig effektivt. Jeg har aldrig fået ét eneste myggestik, når jeg har haft denne håndcreme på. The Body Shop laver også en ansigtscreme af hamp. Den er sikkert også god, men håndcremen er bedre, fordi den lugter endnu mere af hamp. Jeg synes egentlig ikke at det er en grim eller en dårlig lugt, men den er lidt skarp og myggene kan åbenbart ikke lide den.

Jeg er også sikker på, at denne håndcreme er meget bedre for miljøet og kroppen end alle de kunstige og kemiske produkter man kan købe mod myg. Væk med alle de der giftige myggemidler og myggespray, som alligevel ikke rigtig virker. Håndcremen er formodentlig også meget billigere.

Samtidig er både håndcremen og ansigtscremen rigtig god for huden, da hamp indeholder en masse omega3 olie. Det er jo derfor The Body shop laver den! Der er faktisk kun én ulempe ved denne håndcreme: misserne HADER den og flygter når jeg har den på.

Jeg ville ønske, at jeg havde kendt dette middel for nogle år siden, da jeg fik 9-10 myggestik i ansigtet på en nat. Jeg har hørt om nogen som har fået flere, men det var åbenbart mere end jeg kunne tåle. I løbet af næste dag fik jeg feber og mit ansigtet hævede, så jeg lignede én der havde fået tæsk – det var ikke særlig smart…….og den gang arbejdede jeg med kundeservice. Jeg tror nærmest mine kollegaer var lettede, da jeg fik det så dårligt at jeg måtte gå hjem.

