Det har været en mærkelig dag, hvor alt på forunderlig vis er gået op i en højere enhed. Nogen gange kan man godt være heldig!

Selv om jeg bor til leje, så skal man selv skaffe både køleskab og komfur i vores ejendom. Det var et problem for mig, da jeg flyttede ind for mange år siden – jeg havde ikke rigtig pengene. En af gårdmændene kendte en som ville sælge et brugt komfur og det ville han da gerne ordne – sandheden er vist nok, at gårdmændene tjente lidt ekstra på at sælge kasserede komfurer.

Det var altså et meget gammelt gaskomfur jeg købte og det er 16½ år siden. Derfor blev jeg ikke forbavset, da ovnen ikke ville mere. I sidste uge gik jeg ned i Elgiganten for at købe et nyt, men deres serviceniveau var som sædvanlig så elendigt, at jeg gik igen. I stedet købte jeg et nyt komfur på lavpriskoekken.dk, hvor jeg fik en rigtig god service!

Vi aftalte, at komfuret skulle komme i dag mellem 12 og 16. Så ringede jeg til VVS- manden, for at høre om han kunne installere gassen en af dagene. Vi lavede ingen fast aftale, men han lovede at ringe tilbage.

Men allerede i morges kl. 9,50 ringede fragtmanden – de ville gerne komme med det samme. Jah, joh – jeg var ikke helt klar! Men det blev jeg! Tyve minutter senere stod mit nye komfur i køkkenet. Og klokken halv elleve ringede VVS-manden. Jeg havde udtrykkeligt sagt, at det IKKE skulle være i dag, for jeg vidste jo ikke hvornår det nye komfur kom. Den besked havde han åbenbart ikke fået og det var jo meget heldigt. Han holdt nemlig uden for døren og ville bare spørge, om det var i orden at han kom med det samme.

Jeg havde forventet nogle dage uden komfur og tænkte, at det var en rigtig god undskyldning for at leve af sushi et par dage. I stedet blev det hele ordnet på én time og nu glæder jeg mig til at bruge det nye komfur!

Nyt gaskomfur.

