Storebror mis på sofaen....

Misserne nød, at jeg havde et par dage i sengen. Først sov vi sammen i sengen hele natten og bagefter gik vi ind og sov hele dagen på sofaen – de syntes at det var ren luksus. Og de skiftedes til at være sovebamser. Storebror vil helst ligge ved siden af mig, men Lillebror fortrækker at ligge ovenpå mig. Og det er ikke på mine ben – næh, han vil helst ligge på maven! Jeg har i hvert fald ikke manglet selskab! 😀

Jeg har heller ikke sultet. De sidste par dage har jeg fået en af mine hurtige og nemme favoritter: pasta med røget tofu.

Opskrift til 2 personer:

Fuldkornspasta

200 g røget tofu

1 løg

75 g champignon

2½ dl havrefløde(el. sojafløde)

2 fed hvidløg

salt

Hvis man vil undgå stress, så starter man selvfølgelig med at vaske og skære alting, så det er klar. Derefter sætter man vandet over til pasta.

Man skærer det røgede tofu i stykker som er lidt mindre end en terning. Så steger man det lige et par minutter på en TØR pande, for at fjerne vandet – så bliver tofu´en mere sprød. Så hælder man EN SMULE oliveolie på panden og lader det stege færdig mens man rører jævnligt, så det bliver stegt på flest sider. Når det er færdig hælder man tofuterningerne over i en skål.

Så steger man de finthakkede løg og tilsætter de skivede champignon. Når det er færdigt tilsætter man havrefløden og presser de to fed hvidløg ned i retten. Så får det lov til at stå og simre lidt.

Så skulle pastaen gerne være færdig. Hæld vandet fra pastaen. Hæld flødeblanding og tofutern i gryden, bland det med pastaen, gik det et opkog og tilsæt salt. Så er retten færdig og det smager superlækkert.

Tip: Det er lækkert at drysse retten med hakket persille. Det er også godt at spise en hurtig gulerodssalat ved siden af, lavet med rosiner og en smule appelsinsaft og drysset med kokos.

Pasta med røget tofu

