Opera Hedeland - foto af Mikal Schlosser

Opera Hedeland har netop afsløret, at dette års forestilling bliver La Traviata. Jeg har hørt meget godt om Opera Hedeland, men har desværre aldrig selv været der – det skyldes bestemt ikke manglende lyst! Det er efterhånden nogle år siden jeg har set La Traviata, så det kunne da godt friste…..

Norske Kari Postma synger det tragiske hovedparti som Violetta. Den svenske tenor Daniel Johansson er den unge elsker Alfredo og Fredrik Zetterström tager partiet som Germont, Alfredos gamle far. Resten af holdet er unge skandinaviske sangere – fremtidens stjerner. Jeg synes det lyder rigtig spændende……..Og hvis jeg tager til Hedeland, så kan jeg måske undgå de der abstinenser jeg får hvert eneste år når Operaen holder sommerferie. 😉

Herunder er det dejlige Anna Netrebko som Violetta. Det er ikke den berømte drikkevise Brindisi – i stedet er det en helt central scene, hvor Violetta fortæller sig selv, at hendes kærlighed til Alfredo er “folie”, det er skørt, det er umuligt. En kurtisane bør ikke elske andet end sin egen frihed – men hun kan selvfølgelig ikke modstå sine følelser og Alfredos stormende kærlighedserklæringer…….. og så ved vi alle hvor galt det ender! Rolando Villazon synger Alfredo og i baggrunden er det Donald Sutherland som den skæbnesvangre Germont.

NB: klik på det lille youtube-ikon nederst, så kan man se videoen på youtube!

