Tofuline.....

Jeg har efterhånden skrevet om tofuline is en del gange og derfor er der nogen som misforstår mit forhold til is. Jeg har aldrig været særlig vild med is. Og slet ikke vaniljeis! Jeg syntes at vaniljeis var enormt kedeligt – indtil jeg fik tofuline is første gang. Det er det bedste is jeg nogen sinde har smagt. I Danmark kan man kun få vanilje og chokolade – det er lidt ærgerligt, for svenske Ingman laver en del andre spændende og fristende varianter. Man må formode, at det handler om efterspørgsel og derfor ser jeg det som en af mine vigtigste opgave, at spise så meget tofuline is som overhovedet muligt, så vi kan få et større udbud her til landet.

Tofuline er lavet uden mælk eller fløde, og derfor er det også til alle dem som er laktoseintolerante.

Min tofuline is dessert er utrolig nem. Den er næsten FOR nem. Men jeg har efterhånden serveret den i mange år og den er ALTID en stor succes.

To kugler tofuline is og en spiseske blandet frugt fra dåse, drysset med hakket mørk chokolade! Så hurtigt kan man lave en rigtig lækker dessert!

Tofuline is dessert

