Jeg får en smoothie næsten hver dag. Jeg har desværre ikke så meget fantasi, så den er næsten altid lavet på samme måde: 1 banan, saft fra 1-2 appelsiner, en håndfuld blandede frosne bær, et godt stykke ingefær og en smule sojamælk.

Og så er jeg kommet ud i et besynderligt afhængighedsforhold: jeg tror, at jeg er blevet afhængig af æbler! Jeg kan næsten ikke få nok og spiser 3 æbler hver eneste dag – sådan har det været nogle uger! Jeg synes det er lidt underligt. Jeg kan godt lide æbler, men jeg har da aldrig følt noget behov for at spise æbler hver dag… eller flere gange om dagen. Men æbler er vel ikke det værste man kan være afhængig af……

Jeg undrer mig altid, når folk hævder at de ikke kan spiser 600 g frugt og grønt om dagen. Jeg tror, at jeg ligger rimelig langt over den anbefalede mængde!

Et lækkert og sundt mellemmåltid

