Denne opskrift er supernem, men det er også en af mine foretrukne frokostretter – meget nemt og meget lækkert!

Jeg ved godt, at de fleste kan lave hummus, men jeg kan ikke have en vegansk blog uden denne opskrift – det ville bare være fuldstændig forkert.

4 dl tørrede kikærter
2 spsk tahin fra Rømers
4 spsk tamari
2 spsk olivenolie
2 fed hvidløg
2-3 dl af kogevandet
1-2 citroner

Først skal kikærterne sættes i blød natten over. Dernæst skal de skylles og koges i nyt vand i 1 time, og endelig skal de blive kolde.

Så skal det hele blendes! Tilsæt tamari, citron og kogevand lidt af gangen, så man får den konsistens man selv ønsker. Hvis man har en billig blender lige som mig, så skal man passe på, at den ikke brænder sammen. Jeg er nødt til at røre lidt i massen undervejs….

Jeg foretrækker at spise hummus på brød eller i pitabrød sammen med en god blandet salat.

Pitabrød fyldt med hummus og salat

