Jeg har haft en super dejlig påske. Lørdag var jeg med til at dele vegetarpropaganda ud omkring rundetårn. Jeg synes egentlig ikke det er min stil, men arrangøren brugte et tarveligt og lusket trick da han lokkede mig med; han spurgte om jeg ville bage og donere noget kage som vi kunne dele ud…… det kunne jeg selvfølgelig ikke sige nej til. Vi var 15-16 mennesker og vi havde en superhyggelig dag. Bagefter hentede vi take away fra Green Sushi, som vi spiste i Kongens have, hvor vi nød forårssolen, mens vi sludrede og sladrede et par timer. 

Frokostpause i Lersøparken

Da jeg blev veganer for 5 eller 6 år siden var det danske vegetarmiljø nærmest gået i koma. Der skete absolut ingenting. Men siden er der virkelig sket ting og sager. Det er snart ved at være en uendelig række af fællesspisninger, fælleshygge, fester og meget andet. Samtidig er vegetarmiljøet ved at udvikle sig til et godt og stærkt fællesskab, som jeg er utrolig glad for at være en del af. Jeg nyder at være sammen med alle disse skønne mennesker!

Allerede mandag – 2.påskedag – var jeg igen sammen med en masse vegetarer. Vi mødtes tidligt på eftermiddagen og spillede rundbold i Lersøparken. Vi var 12-14 mennesker – en skøn blanding af børn og voksne; det var selvfølgelig ikke voldsomt mange, men alligevel nok til at spille rundbold et par timer. Bagefter var vi godt sultne og fik en fantastisk frokost. Det undrer mig altid, når folk påstår at veganere er blege, usunde og anæmiske mennesker som lider af anoreksi. Det er en dum fordom som kun kan skyldes uvidenhed. Sandheden er jo den modsatte – vi elsker mad, vi taler om mad hele tiden og har en særdeles sund appetit.

Efter endnu en omgang rundbold legede Rasmus og Rune dværgkast med 6-årige Mathias – jeg er lidt i tvivl om, hvem der morede sig mest. Da han også havde fået et par svingture, blev vi enige om, at det var på tide at komme hjem igen.

Jeg er stadig MEGET øm i benene og mine skuldre har en farve som IKKE er anbefalet af kræftens bekæmpelse. Men vi havde en superdejlig dag, som snart skal gentages. Jeg glæder mig rigtig meget til næste gang…..

Rundbold i Lersøparken foran Bispebjerg hospital. Foto: Polly Pånk

