For et par dage siden mødte jeg en gammel nabo på trappen.
– Jeg synes bare det er den bedste sommer, sagde jeg til hende.
– Nå, synes du det! svarede hun skarpt. Ja, hun havde i hvert fald haft det så varmt, at hun næsten ikke kunne trække vejret. Og så havde hun været på hospitalet – det var så forfærdeligt, at være indlagt i den varme. Det var godt nok kun i 1½ døgn, men alligevel! Hun var nær død af varmen….

Fra Utterslev mose

Jeg kan simpelthen ikke udstå den slags mennesker som ALTID, ALTID, ALTID har det enten for koldt eller for varmt. Det er lige meget hvordan vejret er, så er det aldrig godt nok. Nogen skal bare have noget at brokke sig over og andre mangler en grund til at have ondt af sig selv – enten fryser de eller også sveder de, så de er lige ved at dø hele tiden!

JEG synes, at det er den bedste sommer. Det har hverken været for varmt eller for koldt. Jeg nyder at gå rundt i tshirt og bare fødder, men det er jo ikke sådan at sveden løber af mig! Der har da været et par dage, hvor det var alt for varmt, men det var altså kun et par dage og det er jo også perfekt. Jeg er ikke så forfærdelig vild med sol og varme, men så har vi da mærket at det er sommer!

Alle kan nok blive enige om, at vi har fået alt for meget vand. Stakkels alle dem som har haft både oversvømmelse og vandskade – og endnu mere stakkels dem som fik to gange. På den anden side….. så kunne jeg godt tænke mig, at se en opgørelse over hvor mange dage det har regnet. Jeg tror nemlig ikke det er så mange. Jeg kan godt huske de somre hvor det regnede HVER ENESTE dag. Sådan har det jo ikke været i år – det har bare været rigtig voldsomt, når det har regnet! Men jeg tror faktisk, at det har været tørvejr langt de fleste dage. 

Derfor synes jeg stadig, at det har været den bedste supersommer nogen sinde!

Sommer i Utterslev mose

