Varer fra Superbest bliver altid leveret i papkasse.

Man har visse udfordringer, når man er single og bor alene. Fx: hvem skal købe ind, hvis man er syg og ikke kan gøre det selv? Det er en situation jeg ofte har været i. Hvis man er heldig, så har man nogle venner eller bekendte som tilbyder at hjælpe. Men jeg kan ikke lide, at stikke folk en indkøbsseddel og bede dem slæbe som jeg selv plejer at gøre. Dernæst er det altid besværligt, at være afhængig af andre menneskers hjælpsomhed.

Jeg har hørt mere og mere om online shopping, og jeg har ofte tænkt, at det må jeg altså prøve. Der har været flere indslag om det i nyhederne og det ser jo dejlig nemt ud – samtidig har jeg bemærket, at alle folk ligefrem kan spare penge ved at handle på denne måde. Men jeg har udsat det igen og igen og igen…………

Fra Superbest online

For nogle måneder siden var jeg igen syg og så tænkte jeg, at nu skulle det altså være. Så gik jeg i gang med at tjekke alle de butikker og firmaer som tilbyder online shopping. De sidste 5 år har jeg foretaget omkring 80% af mine indkøb i Irma og det har jeg været rigtig glad for. Men jeg syntes ikke Irmas online shop virkede brugervenlig eller overskuelig. Samtidig går der 1½ døgn fra Irma modtager bestilling til man selv modtager varerne. Og så skal de have nøgle til opgangen før man overhovedet kan handle hos dem….

I stedet fandt jeg Superbest! Jeg har aldrig været fan af Superbest – tværtimod. Jeg har en Superbest lige i nærheden, men det er den sidste butik jeg handler i – det er en elendig butik. Personalet er generelt meget lidt servicemindede, ja, egentlig synes jeg ofte de er uforskammede! Og deres frugt og grønt afdeling er direkte uhumsk. Der ligger ALTID gamle og halvrådne varer. Derfor har jeg simpelthen ikke lyst til at handle der.

Men deres online shop er meget brugervenlig, flot, indbydende og meget overskuelig. Og leveringstiden er ret kort: hvis man bestiller før midnat, så kommer varerne allerede dagen efter mellem 16 og 21. Det passede perfekt til mig. Jeg var lidt ked af, at svigte Irma til fordel for Superbest, men det var helt klart den løsning som passede bedst til mine behov.

Verdens nemmeste indkøb.....

Jeg er MEGET begejstret. Hvor er det dejligt nemt. Jeg slipper for en masse besvær: jeg beregner cirka en time, når jeg selv køber ind – nogen gange lidt længere. Og så skal jeg selv slæbe det hele hjem. Pust og støn – det kan altså godt være hårdt. Når jeg handler ved Superbest, så betaler jeg 50 kroner for levering og så slipper jeg for alt besværet. Den pris kan man altså ikke klage over. Samtidig slipper jeg for alt det stress og trængsel der er i ethvert supermarked – det er næsten det bedste af det hele!

Og samtidig har jeg reduceret mit madbudget med 50-60%. Ja, det er helt vildt. Og jeg er vildt forbavset. Alle undersøgelser viser, at folk sparer penge ved at handle på denne måde og det skyldes to ting: for det første er der INGEN impulskøb. For det andet er man nødt til at være organiseret. Jeg er jo nødt til at planlægge hvad jeg skal spise den næste uge, før jeg kan købe ind. Jeg havde hørt om dette i forvejen og derfor havde jeg selvfølgelig forventet en lille besparelse – men jeg havde bestemt ikke forventet, at jeg kunne spare mere end 50%. Jeg tror heller ikke, det er alle som kan spare så meget. Det kommer nok an på, hvor god man selv er til at købe ind. Men i følge ALLE undersøgelser er det stadig ALLE som kan spare et eller andet!

Jeg har handlet hos Superbest online i 2-3 måneder og jeg er vild med det. En gang var der et råddent æble og en anden gang et råddent løg. Det har jeg ikke gidet at klage over. Begge gange var det jo kun ét og det kan jo også ske når man selv køber ind. Jeg har dog også prøvet at jeg fik en hel bakke rådne tomater – jeg skrev til kundeservice og fik straks pengene tilbage uden diskussion. Igen måtte jeg konkludere, at det var SUPERnemt. Jeg har også talt med deres kundeservice et par gange og måtte igen indrømme, at jeg var både tilfreds og imponeret. Mit eneste problem er udsolgte varer. Det er vanvittigt irriterende, hvis man er nødt til at smutte ned i en butik, dagen efter at man har fået varer fra Superbest. Det er sket et par gange……. på den anden side, så er det jo rimelig overkommeligt, hvis man kun skal have en enkelt ting eller to.

Jeg er vild med online shopping og hvis jeg kan undgå det, så sætter jeg aldrig mine ben i et supermarked igen – det kan jeg selvfølgelig ikke! Men jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at minimere mine besøg den slags steder!

