Når jeg vasker op, støvsuger og lign, så foregår det med earplugs og iPod som er skruet helt op – klassisk musik og opera er desværre ikke befordrende for mit aktivitetsniveau. Når jeg skal gøre rent har jeg brug for helt andre toner. Men jeg følger ikke ret meget med i moderne musik – mit repertoire er begrænset til gamle kendisser som REM, Robbie Williams og Leonard Cohen. Og efterhånden er jeg lidt træt af dem…..

Men det er lidt svært at købe musik, når man ikke følger med og ikke rigtig kender andre bands eller sangere. Selvfølgelig kan jeg nævne en håndfuld navne som fylder meget i medierne, men det er ikke musik som fanger min interesser. Hvad gør man så, når man trænger til noget fornyelse? Man kan selvfølgelig tænde for radioen – men jeg fornemmer, at det ofte er de samme sangere som fylder det meste af sendetiden. Man kunne også surfe rundt på YouTube. Men jeg tror, at man automatisk har en tendens til at søge tilbage mod det musik som man allerede kender. Hvis man virkelig ønsker noget nyt, så må man tænke kreativt og bruge andre midler.

Ed Kowalczyk

Jeg skrev en besked på Facebook, hvor jeg bad venner og bekendte om hjælp – det var ret morsomt, at se alle de gode forslag jeg fik.

Et af disse forslag var bandet “Live”. Jeg har aldrig hørt om dem før og havde med garanti aldrig fundet dem selv. Men det var lige præcis sådan noget musik jeg ledte efter; masser af trommer, guitar og gang i den. Det er nok også mere hardcore end det musik jeg er vant til at høre. Jeg synes det er rigtig fedt – det er sikkert et udtryk for personlig udvikling og det var jo også derfor jeg trængte til fornyelse.

Musikken er hardcore, men bestemt ikke uden charme! Det sammen gælder forsangeren Ed Kowalczyk – han har en fantastisk stemme og så er han dødhamrende lækker! Sikken en krop, sikken nogle øjne og sikken en magisk udstråling….. wow!

Jeg har købt to albums: “The Distance to Here” og “Songs from Black Mountain”, og jeg er vild med dem begge! Mit yndlingsnummer er “Dolphin´s Cry”:

Life is like a shooting star
it don´t matter who you are
if you only run for cover, it´s a waste of time

Se den superflotte video nedenunder!

Og endnu en gang: tak til Sune B!

