I går var vi til blogtræf i Tivoli. Vi var ikke så mange og det ærgrede mig en smule inden jeg tog hjemmefra – jeg synes nemlig det er sjovest at være til blogtræf, når man møder en masse nye og spændende mennesker. Alligevel endte det med, at blive et af de hyggeligste og mest vellykkede blogtræf jeg har været med til.

Cafe Ultimo i Tivoli

Blogtræf på Cafe Ultimo

Vi mødtes på Cafe Ultimo, hvor vi spiste frokost. Jeg har været på Cafe Ultimo en del gange; det er superhyggeligt, betjeningen er helt i top og maden er virkelig lækker. Jeg havde desværre ikke bemærket, at den ret som jeg har glædet mig til et par uger, stod på den del af menukortet som kun gælder om aftenen…. jeg føler mig en smule snydt……… vi må tilbage igen næste år! Fra Cafe Ultimo har man en fantastisk udsigt over Tivoli søen. Vi spiste, snakkede og hyggede os et par timer – og vi sad på første parket, da Tivoli garden kom og stillede op lige uden for terrassen. 

Tivoli garden

Derefter gik vi en tur gennem Georg Carstensens gamle have. Tivoli garden gav koncert på plænen og der var rigtig tivolistemning over det hele. Mens vi gik og snakkede var der pludselig nogen som skubbede til mig….. meget bestemt. “Giv lige plads”, sagde vedkommende. Jeg vendte mig forbavset om og opdagede, at det var dronningens sikkerhedsvagter OG dronning Margrethe. Når man spiller skak kan dronningen rykkede både frem og tilbage og på skrå. Sådan er det slet ikke i virkeligheden – der var nemlig masser af plads til at gå uden om, men dronningen kan åbenbart kun gå ligeud. Men jeg er jo royalist, så jeg ser det kun som en stor fornøjelse at træde et skridt tilbage for vores dronning.

Dronning Margrethe i Tivoli

Derefter fandt vi en cafe, hvor vi sad og snakkede et par timer – og sikke mange emner vi fik diskuteret. Klokken var næsten 18 da de sidste af os forlod Tivoli. Vi kunne sikkert have snakket meget længere tid. Det var bestemt ikke lysten der manglede, men jeg tror vi alle var blevet trætte. Tusind tak for en rigtig dejlig dag til Britt, Donald, Hege, Madame, Kisser og en enkelt mand af betydning.

