Blogtræf på Cafe København

I går var jeg til blogtræf på Café København i Hillerød. Vi mødtes klokken 13 og startede med at spise frokost. Jeg fik en såkaldt torvesalat – og jeg må indrømme, at begejstringen var begrænset; den var meget grov. En stor del af salaten bestod af forårsløg der var skåret i stykker på omkring 10 cm. Og jeg garanterer for, at der ikke var skåret noget fra – selv den allergroveste del var puttet i salaten. Dertil var der en meget skarp olie-eddike-dressing med sennep…… salaten var så skarp, at den næsten var uspiselig. Heldigvis havde jeg også bestilt en gang “Pommes”, en tallerken med store friterede kartoffelbåde og ketchup. Ikke videre ophidsende, men heldigvis er jeg ret glad for alle former for pommes fritter. Det er en fordel når man er veganer, for det er en af de få retter som man kan få de fleste steder.

Café København var et rigtig hyggeligt sted – der var en varm og en hyggelig stemning, og en god akustik. Vi snakker rigtig meget når vi er til blogtræf; når der er en dårlig akustik, så lyder det som om at alle snakker i munden på hinanden og man kan ikke en gang høre hvad de nærmeste siger – bagefter er man fuldstændig smadret i hovedet. Sådan var det ikke på Cafe København og det var rigtig rart. Derudover er der også point til de unge piger som serverede – de var enormt søde, venlige, smilende og servicemindede. Jeg synes vi fik en fantastisk betjening.

Selv om jeg ikke var særlig begejstret for maden, så var Café København et rigtig godt sted, hvor jeg synes, at vi også skal holde blogtræf en anden gang.

Efter frokost og kaffe, gik vi en tur rundt om det gamle Frederiksborg slot – det var perfekt! Og det var superhyggeligt! Vi fik snakket om kendte bloggere, John Irving, Stephen King, smarte apps til moderne telefoner, klassisk musik, Anders Behring Breivik, kommende blogindlæg og meget, meget mere. Og det hele blev selvfølgelig krydret med en masse gode grin……

Tak for en rigtig dejlig dag til Madame som havde arrangeret, samt Donald, Ditte, Uffe, Hexen, Rejen, Kari, Bente, Susanne og Annette – jeg glæder mig til at se jer alle sammen en anden gang.

Frederiksborg slot i Hillerød

