Koncerthuset i DR Byen

I sidste uge fik jeg mail fra Tina Rømer, som arbejder på et nyt program om klassisk musik, der hedder “P2 Puls“. Hun spurgte, om jeg kunne tænke mig, at være en af deres nye “satelitter” – det er sådan en håndfuld helt almindelige mennesker, som fortæller om deres oplevelser med klassisk musik.

“P2 Puls” bliver sendt hver lørdag fra 9-12. Jeg hørte den første udsendelse på deres hjemmeside – der er selvfølgelig masser af klassisk musik, nyheder fra den klassiske musiks verden, interviews og meget mere. Det lyder som et rigtig godt program og derfor sagde jeg hurtigt ja tak. 

Det bliver nogle små indslag som varer 2-3 minutter og bliver optaget over telefonen. Jeg lavede den første optagelse i går og det gik ganske forfærdelig dårligt. Jeg lavede indslaget sammen med Nina Ørum, en anden af programmets værter. Hun forsikrede mig om, at det ville blive godt nok, når hun fik det klippet sammen…….

Jeg ville alligevel ønske, at det var gået lidt bedre. Men jeg blev nervøs og så forsøgte jeg at sige alt for meget på alt for kort tid. Allerede mens vi var ved at optage, kunne jeg også se at jeg havde alt for mange noter – og samtidig var det de forkerte noter. Der stod slet ikke de stikord som jeg havde brug for…… så blev jeg forvirret og så blev det selvfølgelig endnu værre………….

Men jeg tror også jeg har lært en masse – jeg synes jo det er meget klart hvad jeg gjorde forkert. Derfor glæder jeg mig til næste gang – jeg er sikker på, at det bliver meget bedre!

