Jeg elsker at smide ting ud…… okay, det er mere præcist at sige, at jeg elsker at skille mig af med ting. Alt hvad jeg ikke bruger og alt det som er overflødigt skal ud og væk. Jo mindre man har, jo mindre rod har man omkring sig – og så er det også meget nemmere at gøre rent. Mange af disse ting fejler ikke noget og så skal det naturligvis til genbrug. Men jeg er faktisk ikke så vild med at støtte UFF/Tvind, Kirkens korshær eller lign. Det er måske lidt småligt af mig…….. men det er jo ikke ligefrem organisationer på min hitliste. Man kunne selvfølgelig også sælge noget af det på Ebay eller i Den Blå Avis. Man kunne da godt bruge pengene….. men jeg synes det er udtryk for en lidt uklædelig og usympatisk griskhed, når det egentlig kun drejer som om småpenge.

Nu er der en anden mulighed; søndag 10-16 er der byttemarked på Kildevældsskolen, Bellmannsgade 5A, 2100 København Ø. Reglerne er ret simple: først afleverer man alle de ting man ikke længere bruger og bagefter kan man frit tage alt det man synes at man har brug for. Jeg synes det er et genialt koncept…..

Jeg har fundet en masse ting, som jeg vil give væk; der er tøj jeg ikke bruger, et par DVD-film, skakbøger som jeg aldrig får læst og en stak vegetariske kogebøger som jeg ikke bruger. Det bliver rigtig dejligt at komme af med alle disse ting og så håber jeg, at der er andre som kan få glæde af det.

Der er mere info på Facebook.

