Så er jeg klar med planerne for det næste blogtræf: 

Lørdag d. 19. maj klokken 13,00

Vi mødes i Krøgers Familiehave, Pile Allé 18, 2000 Frederiksberg. Det er så hyggeligt at sidde og spise i de små haver på Frederiksberg; her kan man få et godt udvalg af smørrebrød; man kan også vælge et stjerneskud, pariserbøf eller stegt flæsk med persillesovs – som alle koster 128 kr. Jeg er lidt spændt på om jeg selv kan få noget at spise, men det må jeg jo snakke med dem om, når vi nærmer os…….

Det kgl. haveselskabs have

Efter en god frokost i Krøgers Familiehave spadserer vi til Det kgl. haveselskabs have – eller “Den hemmelige have” som jeg plejer at kalde den. Den ligger nemlig så diskret, at de fleste mennesker går lige forbi uden at opdage den. Her må man ikke ligge på græsset; det betyder, at selv når der er fyldt med mennesker i Frederiksberg have, så er der dejlig stille og fredeligt i haveselskabets have. Det er en lille fredelig oase…. hele haven er inddelt i små områder, som er indrettet af forskellige havearkitekter. Alle disse små haver er utrolig forskellige, men de er alle utrolig smukke og spændende.

Derfra fortsætter vi til Frederiksberg have, som næsten dannede centrum for kunstnermiljøet i Guldalderen. Halvdelen af datidens kunstnere boede i eller omkring Frederiksberg have og det vil jeg gerne fortælle lidt mere om. Lige for tiden kan man se “En kongelige affære” i biografen, som fortæller historien om affæren mellem Struensee og Caroline Mathilde – her spiller Frederiksberg have også en lille rolle.

På rundturen kan man også se den nye KÆMPESTORE flamingovoliere i Zoologisk have og det nye elefantanlæg.

Det lyder måske som en lang tur, men det er det egentlig ikke. Det tager cirka 5 minutter at gå fra Krøgers Familiehave til Det kgl. haveselskabs have og her gætter jeg på, at rundturen tager omkring 20-30 minutter. En rundtur i Frederiksberg have tager mellem 45-60 minutter afhængig af vores tempo og eventuelle hyggepauser. Alt i alt tror jeg, at turen tager 1½ time i hyggeligt slentretempo og det tror jeg er meget passende til vores blogtræf.

Jeg tror det bliver en rigtig dejlig dag og jeg håber der er rigtig mange som har lyst til at være med. Både nye og gamle bloggere er hjertelig velkomne. Men tilmelding er naturligvis nødvendig. Smid en kommentar hvis du har lyst til at deltage……. 😀 

Mvh Jens.

Deltagere: Madame og Monsieur, Jeanette og Finn, Pernille, Donald og undertegnede…… og Britt……Og Rasmine.

Sommer i Frederiksberg have

