Eremitageslottet i Dyrehaven

Søndag var vejret rimelig godt og der var endelig lidt forår i luften. Derfor cyklede mig og Louise en tur til Dyrehaven. 50 minutter efter at jeg kørte hjemmefra, standsede vi ved Statoil i Klampenborg for at proviantere – 50 minutter! Jeg synes det er ganske fint. Jeg har en lille omvej når jeg skal hente Louise – uden den kunne man trække 10 minutter fra. Dernæst er Louises gear i stykker……. jeg er en rigtig fartbølle når jeg sidder på min cykel, men alting taget i betragtning, så synes jeg at vi havde holdt et ganske pænt tempo.

Så fortsatte vi gennem Dyrehaven hvor der var masser af mennesker og rigtig forårsstemning. Vi kørte op til Eremitageslottet, hvor vi smed os i græsset for at kigge på heste, hunde og alle de andre mennesker der var ude for at nyde solen.

Forår på Bakken

Derfra kørte vi til Bakken, hvor vi gik en tur – og spiste pommes fritter og kedelige churros. Sikken en forfærdelig masse mennesker. Men man blev virkelig smittet af den gode stemning – Louise var lige ved at få mig med op i sådan en dødsesfarlig karrusel hvor man vender på hovedet og alting. Det var lige ved at lykkes…. men jeg nåede dog at besinde mig. Jeg er vist blevet for gammel – i dag synes jeg det er sjovere at kigge på. Det er i hvert fald mindre farligt og man risikerer slet ikke at blive syg eller dårlig. 😉

Bellevue ved Klampenborg

Endelig sluttede vi dagen med en tur til Bellevue; vi gik ud på et stendige, hvor vi sad og snakkede en halv time. Solen skinnede, bølgerne klukkede mod de store kampesten – og så var der en usædvanlig flot og veltrænet ung mand der tog sig en svømmetur. Det var skam ikke bare en dukkert – næh, han var ret langt ude og svømmede rundt. Gys, siger jeg bare……. både før og efter lå han på stranden og tog sol. Det kalder jeg en ægte viking – en rigtig macho mand. Jeg er glad for, at det ikke var mig. Tror da lige jeg venter til temperaturen er steget 10 eller 15 grader……..

Det var en rigtig dejlig dag, men jeg indrømmer, at jeg var godt smadret da jeg kom hjem igen. Ikke nok med det, men jeg er sørme også blevet en smule solskoldet på toppen af hovedet……

