Storebror er den dejligste kat – som alle katte har han naturligvis en del excentriske vaner. 

Verdens flotteste Storebror

Når jeg har været i bad, redt seng og spist morgenmad, så tænder jeg normalt min computer for at tjekke nyheder og mails. Så sætter storebror sig på gulvet og kigger på mig, mens han siger miav hvert femte sekund. Så klør jeg ham lidt på hovedet og lidt på halsen – og håber at jeg kan få fred til at læse aviserne.

Nogen gange lykkes det, men de fleste gange fortsætter han….. han bliver ved og ved og ved, indtil jeg endelig rejser mig. Så lokker han mig langsomt ud i køkkenet – han spinder og slår med halen, mens han hele tiden tjekker at jeg følger med. Herude står madskålen og storebror kan altså bedst lide at spise morgenmad, MENS jeg nusser ham. Han skal nusses bag ørerne, på halsen og på ryggen, mens han spiser. Så smager maden åbenbart bedst. 😀 

Når jeg ligger i sofaen og ser fjernsyn, så angriber han helst bagfra. Han springer op på armlænet bag mit hoved – derfra spadserer han over hynderne, mens han spinder og tramper – sådan kan han stå meget længe og trampe i hynderne. Der er ingen tvivl om at han hygger sig. Nogen gange har jeg faktisk det indtryk, at han hygger sig så meget, at han ligefrem glemmer planen…… målet er selvfølgelig at springe ned på mine ben, så han kan ligge der og blive nusset mens jeg ser fjernsyn. 😀

Jeg har optaget en lille video af det. Den er ikke helt vildt god – lyset er ikke optimalt og det er jo heller ikke så nemt at holde kameraet med én hånd, mens man samtidig forsøger at filmen både katten og sig selv. 😉  

