I går var der Copenhagen Pride og jeg har selvfølgelig taget en masse billeder – jeg synes det er en rigtig dårlig ide, at bruge mere end 3-4 billeder til et blogindlæg. Jeg har slettet alle dem som var rystede eller uinteressante, men der er stadig alt for mange billeder tilbage. Jeg har været billederne igennem igen og igen og igen – men der er stadig 42 billeder tilbage. Jeg tror, at jeg har gennemgået billederne 25 gange, men jeg kan simpelthen ikke slette flere. Derfor bliver dette indlæg lidt anderledes end normalt. 

Jeg fulgtes med Louise, og så mødte vi Lise og Lotte inde ved Københavns hovedbanegård. Når man tager til Gay Pride, så er der masser af mulighed for at flirte med en masse lækre mænd. Det er ikke helt så nemt, hvis man er sammen med en hel flok kvinder – men jeg var jo heller ikke kommet for at score! Jeg tror faktisk det er den bedste pride jeg nogen sinde har oplevet og jeg er helt sikker på, at det var på grund af det gode og hyggelige selskab! 

Jeg tror vi ventede en lille time før vi endelig kunne se den første del af paraden – som altid er der en motorcykelbetjent som kører foran. NB: man kan trykke på alle billederne, så man kan se dem i stor størrelse!

Allerede fra starten er der lækre mænd i paraden – men der er faktisk også mange børn med. Jeg tror børnene har det enormt sjovt og hygger sig.

Der er altid masser af skønne og tossede typer til Copenhagen Pride – og der er masser af plads til mangfoldighed.

Rigtige dronninger går ikke i parade – de bliver selvfølgelig kørt…..

Et af de mere spektakulære indslag i årets parade!

Vejret var heldigvis rigtig godt!

Det må da være en af de frækkeste slavetøser, som man kan forestille mig. Jeg synes hun fortjener en omgang spanking…… 😉

Der var gang i den på paradevognene.

Her er det en vogn fra Muskelsvindfonden, og man må bare sige, at homoer med muskelsvind forstår at feste igennem!

Stephanie Star – berømt cougar fra “Singleliv” på Kanal 4. 

Og prisen for årets flotteste sammenplantning går til……..

Det er ikke alle bøsser, som har reduceret påklædningen til et valg mellem læder eller glimmer og fjerboa. Dette er et sjovt valg – men puha – det har godt nok været drønhamrende varmt.

Paraden bliver også brugt til reklame; her er det en reklame for firmaet Homoware, som sælger sexlegetøj til bøsser. Men andre firmaer som Microsoft, Nykredit, DSB, Novo Nordisk, British Airways og flere andre, deltager også.

Her er det optoget fra Nykredit, med den karakteristiske blå farve.

Der var selvfølgelig fyldt med flotte mænd til paraden og det var jo halvdelen af fornøjelsen – mindst!

Der er så mange som taler om, at modeindustrien ensretter vores adfærd – jeg mener det er helt forkert. I dag kan man jo vælge at følge de modetendenser som man selv har lyst til – jeg tror da aldrig, at vi har haft så mange muligheder. Men man kan jo også gøre lige som fyrene i Bamseklubben; jeg synes de er superseje og jeg er lidt vild med dem! De har vist aldrig hørt om fitness, slankekure, fedtsugning, hårfjerning og intimbarbering. Hvis man ikke vil følge modebranchens trends, så kan man jo bare lade være…. lige som bamserne!

Så nåede vi til bøsser på motorcykler og her var der selvfølgelig igen et pænt udvalg af lækre mænd! Jamen, der var jo bare lækre mænd over det hele. Der var sikkert også en masse lækre kvinder, men dem havde jeg altså ikke tid til at kigge på……..

Mænd kan også blive FOR hardcore…….. ham her tør jeg i hvert fald ikke, så modig er jeg altså ikke, høhøhø…..

Et bredt udvalg af de politiske partier var også repræsenteret. Jeg tror faktisk det er ganske få partier som IKKE deltager.

Her er det Tobias(i den sorte t-shirt), en af mine venner som også er veganer. Når man er til Copenhagen pride møder man altid en masse venner og bekendte. Det er ret hyggeligt.

En skøn Dolly Parton-klon – det MÅ være paradens største bryster.

MEN AT WORK – nåja, vi er nogen der kender dem bedre som bartendere på Mens Bar! De har altid et sjovt tema til deres vogn.

AIDS-Fondet deltager også og deres gruppe var utrolig flot.

Endnu en deltager fra AIDS-Fondet – jeg tror det var en af de grupper som vakte mest opmærksomhed.

Det må bare være paradens sejeste lebber……

Martin fra Odense – en rigtig charmetrold!

Der var også plads til politiske budskaber – der er stadig 78 lande i verden, hvor det er forbudt at være homoseksuel. I 7 af disse lande straffes homoseksualitet med dødsstraf.

Der var rigtig mange politikere i paraden. Her er det Anne Mee Allerslev – beskæftigelses og integrationsborgmester for de radikale i København og Manu Sareen, kirke og ligestillingsminister. Sidstnævnte har støttet paraden lige så mange år som jeg kan huske.

Single – og fucking træt af det

Jeg har efterhånden været single i 5 år og jeg synes overhovedet ikke det er sjovt længere. Jeg trænger helt vildt til at kysse en lækker mand….. jeg har lyst til at holde i hånd og alt det der! Mange mennesker tror, at ALLE bøsser har det vildeste sexliv – faktisk er jeg overbevidst om, at en del homofobi skyldes misundelse over denne myte. I dag tager det 5 minutter at lave en sexaftale på nettet; men jeg er desværre ikke til sådan noget tilfældig sex med fremmede mennesker. Jeg gider ikke…… det har taget mig nogle år at opdage det, men sådan har jeg nok altid haft det. 

Det betyder ikke, at jeg er hverken snerpet eller bornert – absolut ikke. Jeg har ikke så mange grænser, når det kommer til sex. Jeg foretrækker bare at dyrke sex med folk jeg kender – rettelse: jeg foretrækker at dyrke sex med én mand jeg kender! Det er bare ikke så nemt. På internettet kan man lave en sexaftale på 5 minutter, men det er nærmest umuligt at lave en date…….. 

Jeg er ret vild med alle de moderne parforhold – jeg er vild med polyamourøse mennesker og folk som lever i åbne forhold. Jeg synes det er dybt fascinerende, når folk finder en livsstil som passer perfekt til dem – en livsstil som giver dem ro og harmoni i tilværelsen. Desværre er jeg bange for, at den slags kan blive et modefænomen, hvilket er dybt problematisk. Så er der nogen som vil dyrke den polyamourøse livsstil, ikke fordi det harmonerer med deres egne behov, men netop fordi at de gerne vil være smarte og moderne, og det holder bare ikke! 

Jeg er kun til faste forhold – jeg er ikke til sådan noget tilfældig sex med tilfældige mennesker. Jeg har ikke lyst! Selvfølgelig har jeg prøvet det. Jeg har prøvet det mere end én gang….. det er jo derfor jeg ved, at jeg ikke får noget ud af det. Så vil jeg hellere nøjes med at kigge og heldigvis var der masser af flotte og lækre mænd at kigge på til Copenhagen pride! Og jeg kan garantere for at jeg nød det…….. 😉 

Wow – total lækker mand! Det er altså ikke alle bøsser som har løse håndled….

Endnu en total lækker mand. Men hvorfor i alverden er der en pige på hans t-shirt? Det er jo Copenhagen Pride! ……. det må være dét som man kalder blandede signaler!

Flere lækre mænd fra Copenhagen Pride…… her er da lige et par stykker, som godt må få mit telefonnummer! Wrauwwwwww……..!

Oh my God – jeg vil gerne vide hvor han arbejder. Hvis han er elektriker, så har jeg lige et par lamper der skal sættes op. Hvis han er tømrer, så har jeg da vist et par hylder et eller andet sted, som han gerne må komme og sætte op………..

Flere lækre mænd – disse mænd er fra det radikale venstre, men jeg altså meget tolerant, så det gør ikke noget, hehehe……..

Jamen, er det overhovedet nødvendigt at skrive en kommentar til dette billede? I dont think so…….. Det burde simpelthen være ulovligt, at være så dødhamrende lækker!

Jeg var kærestesyg og lovesick allerede FØR jeg kom, men det blev da kun værre og værre i løbet af eftermiddagen…….

Den unge mand er alt for ung til mig – alt for ung. Men sikken et par smukke unge mennesker…….

Suk og støn…… det er altså lidt hårdt, at være omgivet af så mange lækre mænd. Man har jo bare lyst til at kysse dem alle sammen! Ham her ville jeg i hvert fald godt kysse rigtig meget…….

Jeg ved godt, at dette billede er lidt sløret, men jeg kan da ikke slette sådan en megalækker mand. Det kan jeg altså bare ikke…….

Denne utrolig flotte fyr – Michael Sinan Thomsen – blev kåret til årets Mr. Gay for et par dage siden – og det kan man altså godt forstå. Han burde faktisk have en sæk over hovedet – folk som mig risikerer både hjertestop og åndenødsbesvær når man ser en mand der ser så godt ud og har sådan nogle smukke øjne. Denne mand er simpelthen sundhedsfarlig – han er en trussel mod mit liv og helbred, for jeg har et svagt hjerte.

Gay Pride i hele København

Paraden startede ved Frederiksberg rådhus, hvorefter den bevægede sig gennem hele byen til Københavns rådhusplads, hvor der altid er masser af taler og musik. Men taler er alt for lange og alt for kedelige. Når jeg har stået på rådhuspladsen, så er det mit indtryk, at der slet ikke er nogen som lytter – ikke én eneste. Selvfølgelig skal der være et par taler, men de burde være ganske korte. Talerne er for lange og musikken er alt, alt, alt for høj. Og der er alt for mange mennesker. Folk står jo som sild i en tønde.  Jeg kan slet ikke holde det ud. 

Af en eller anden grund, så skal jeg alligevel en tur over rådhuspladsen – ellers har det ikke været en rigtig pride. Men allerede efter 5 minutter begynder at kæmpe for at slippe ud igen. 

Men der er lige så meget fest og lige så mange mennesker på alle Københavns homosteder. Jeg kom kun forbi CanCan, Centralhjørnet og Oscar, men jeg ved at der var lige så mange mennesker omkring Masken, Cosybar og Mens Bar på den anden side af strøget. 

Årets parade er den største Gay Pride Parade i København nogen sinde. Der var cirka 15,000 deltager i paraden, der var 80,000 tilskuere – og som prikken over i´et var det den varmeste dag i Danmark i 2 år! 

Efter paraden er der fest på rådhuspladsen; kedelige taler, masser af musik og alt for mange mennesker.

Efter paraden er der også fest på alle byens homobarer – her er det CanCan i Lavendelstræde.

På Centralhjørnet var der tætpakket af mennesker både indenfor og udenfor. Man havde heldigvis stillet masser af borde og bænke op på gaden. Bemærk hvordan folk står som sild i en tønde gennem hele Lavendelstræde.

Centralhjørnet havde stillet en scene op, hvor der var livemusik – det var et stor hit blandt gæsterne og der var en fantastisk stemning i hele Kattesundet.

Yours truly til Copenhagen pride anno 2012; tak til Lise som er den udmærkede fotograf!

