Pakke fra VeganBasics

Pakke fra VeganBasics

Nu er det rundt regnet 1½ måned siden, at jeg flyttede ind i min nye lejlighed – og jeg er rigtig glad for at bo her. Efterhånden er jeg også ved at komme på plads. For nogle dage siden fik jeg både hængt billeder og lamper op. 

Og så har jeg ordnet et andet projekt, som er meget vigtigt for mig: jeg har efterhånden fyldt fryseren med veganerdeller. Når man har deller i fryseren, så er det altid nemt at tage et par deller op og koge nogle kartofler, hvis man ikke kan finde på andet. Derudover har jeg altid frosne ærter og grønne bønner i fryseren, så det også er nemt at få noget grønt på tallerkenen. Skal det være ekstra lækkert, så laver man selvfølgelig nogle ovnbagte rodfrugter……

Når man har en eftermiddag eller en aften uden andre planer, så vil jeg gerne opfordre alle til at lave en ordentlig omgang deller og smide dem i fryseren. Jeg laver aldrig forskellige slags deller samme dag. Én dag laver jeg falafler, en anden dag laver jeg selleribøffer osv………. på den måde går det som en leg, når man fylder fryseren!  

Min fryser er fyldt med:

Falafler

Selleribøffer

Kidneybønnedeller

Rødbedebøffer

Kikærte burgerbøffer

Ovenover er skuffen fyldt med ærter, majs, grønne bønner, blandede frosne bær(til smoothies) og rugbrød – endnu en god ting af have i fryseren! 

Den øverste skuffe er den største. Man kan ikke se den på billedet, men den er fyldt med forskellige tofuprodukter, som jeg har købt hos VeganBasics. Jeg spiser ikke så meget af den slags, da jeg er overbevidst om, at frugt og grøntsager er sundere. Men der er nogle ting jeg godt kan lide; derfor bestiller jeg forsyninger cirka 2 gange om året og så fylder jeg fryseren op. Det er primært Vianas pålæg og deres “Chicken filets” som er lavet af tofu og smager som kylletter. De smager helt fantastisk med friskpresset citron, persillesovs og nye forårskartofler.  

Fryseren er fyldt med deller....

Fryseren er fyldt med deller….

