Torsdag d. 18. juni er der valg i Danmark. Samme aften spiller Kammerorkestret ARCO i Tivolis Koncertsal – stakkels ARCO. Jeg tør godt gætte på, at der bliver temmelig tomt i koncertsalen og det er selvfølgelig lidt synd for dem.

Hvad skal jeg selv gøre? Jeg har virkelig glædet mig til deres koncert. Jeg har glædet mig særlig meget til Haydns symfoni nr. 103, som kaldes Paukehvirvlen. Man kan heldigvis finde den på Youtube – jeg kendte den ikke i forvejen. Men da jeg hørte den på Youtube, fik jeg bare endnu mere lyst til at høre den i virkeligheden. Uanset hvor god kvaliteten er i radio eller fjernsyn, på CD eller på internettet, så er det bare en helt anden oplevelse at høre musikken i virkeligheden!

Hvad pokker skal jeg gøre????? Det kloge og fornuftige ville selvfølgelig være, at tage til koncert – så får man jo bare valgresultatet bagefter. So what´s the problem?! Hvis man tænker lidt grundigere over det, så bliver problemet endnu mindre: valgstederne lukker kl. 20. Koncerten begynder 19,30 og slutter omkring kl. 21,30. Det betyder, at man faktisk godt kan nå hjem og stadig nå at følge offentliggørelsen af resultaterne fra langt de fleste valgsteder.

Men det bliver et meget spændende valg. Mange politiske eksperter har allerede udtalt, at det bliver et af de mest spændende valg i rigtig mange år. Jeg synes det er en overdrivelse – eller måske skyldes det problemer med eksperternes korttidshukommelse – for det sidste valg var jo også noget af en valggyser, hvor der var usikkerhed om resultatet til sidste stemme var talt op. Alt tyder på, at det forestående valg bliver lige så spændende – og derfor er jeg bange for, at fjernsynet vinder over Tivolis koncertsal. Selv om man sagtens kan nå begge dele, så er jeg lidt bange for, at jeg alligevel er nødt til at sidde klistret til skærmen hele aftenen!

Så hvad pokker skal jeg gøre? Jeg ved det ikke … :-/

