Vejen til stranden er så hyggelig, at det også er en del af fornøjelsen.

Vejen til stranden er så hyggelig, at det også er en del af fornøjelsen. Når jeg cykler, så tager turen maks 5 minutter.

I dag har jeg været på stranden for første gang i denne sæson. Det var lidt mærkeligt at komme derned, for livredderen var ikke kommet endnu og plankerne til badebroen lå bare i en bunke midt på stranden. Begge dele skyldes naturligvis, at det har været forholdsvis køligt ind til nu – jeg må lige tilføje, at det er helt fint med mig. Min største skræk er hedebølge. Så foretrækker jeg både regn og hagl og sne – hvad som helst er bedre end hedebølge.

Sommerfornemmelser på stranden.

Sommerfornemmelser på stranden.

Men jeg glæder mig selvfølgelig også til at komme i vandet og jeg er åbenbart ikke den eneste – der var nemlig rimelig mange menneske på stranden. De fleste havde dog både skjorter og langærmede trøjer på, og der var kun en enkelt som var ude at svømme. Alle de andre nøjedes med at løbe rundt i vandtkanten. Det gælder også undertegnede – og det irriterer mig faktisk ret meget. På billedet er jeg cirka 50 meter ude i Øresund, men vandet går mig kun til midt på skinnebenet – vandet er nemlig meget lavt ved min strand. Men det har selvfølgelig den fordel, at vandet hurtigt bliver varmt. Det var da også overraskende varmt, da jeg var dernede. Men luften var kølig og det blæste en del. Derfor kunne jeg ikke få mig selv til at springe helt i. Bare rolig – jeg kan altså godt selv høre, hvor dumt det lyder. Når luften er kølig og vandet er varmt, så skal man jo bare springe på hovedet i vandet så hurtigt som muligt!

Fem surfere på Øresund og i baggrunden kan man se Sverige. Jeg ved ikke hvad det er for en by. Det må jeg huske at undersøge i morgen. Eller en anden dag!

Fem surfere på Øresund og i baggrunden kan man se Sverige. Jeg ved ikke hvad det er for en by. Det må jeg huske at undersøge i morgen. Eller en anden dag!

Selv om både badebro og livredder manglede, så var der masser af mennesker og masser af sommerstemning ved stranden. Der var 5-10 surfer ude på Øresund. Det var lidt svært at holde styr på, hvem der var på vej ind og hvem der var på vej ud. Hver eneste gang én surfer pakkede sammen og tog hjem, så kom der en anden og fandt udstyret frem. Derudover så jeg to mennesker som sejlede i kajak og der var en stor flok unge mennesker som spillede beach volley. Der var også ret mange lystsejlere, som drev rundt og nød vejret ude på vandet.

Kajak og surfer - bagved kan man se Hven.

Kajak og surfer – bagved kan man se Hven. Der var en frisk vind på havet og surferen havde virkelig meget fart på.

Jeg håber, at det snart bliver lidt varmere – bare et par grader. Hvis vi får 22 eller 23 grader, så er det rigeligt til mig. I følge vejrudsigten, så bliver det vist ikke i løbet af de næste par uger, men man skal jo altid tage vejrudsigten med et gran salt. Meteorologerne gør det så godt de kan. Jeg kan ikke udstå de mennesker som siger, at man aldrig kan stole på vejrudsigten. Det er jo kun fordi nogen mennesker ikke forstår, hvad ordet “prognose” betyder – det betyder en forudsigelse. Men meteorologi er jo ikke en eksakt videnskab lige som matematik, hvor man altid kan være sikker på, at 2 + 2 er lig med 4! Hvis man vil vide, hvordan vejret SANDSYNLIGVIS bliver, så er det en god ide at følge med i vejrudsigten, men man er skisme også nødt til at kigge ud af vinduet og tjekke hvordan himlen og skyerne ser ud lige der, hvor man selv bor. Så lad nu være med at brokke jer over meteorologerne. Jeg kan ikke holde det ud!

Undertegnede - med fødderne i Øresund. Man skulle ikke tro det, men jeg er faktisk 50 meter fra stranden.

Undertegnede – med fødderne i Øresund. Man skulle ikke tro det, men jeg er faktisk 50 meter fra stranden. På grund af blæsten var det så køligt, at jeg havde både t-shirt og skjorte på, men det var alligevel dejligt at få dyppet tæerne.

